måndag 3 augusti 2009

Jag har precis kommit in från garaget efter att ha målat ett lager vit färg på mina loppisfynd.
Jag har börjat att måla med oljefärg och jag tycker det är betydligt enklare att måla med oljefärg än med vattenbaserad färg.
Nackdelen är att det luktar och det är lång torktid.
´
Ett tips för att rengöra händerna när man målat med oljefärg är att tvätta med någon olja. "Lika löser lika" Jag tog solrosolja, för den använder vi ändå inte i matlagningen utan jag har den i en ansiktmask som jag gör. Känns lite väl lyxig att tvätta händerna i olivolja. *ler* När färgen är borta från händerna häller jag lite Yes-diskmedel i händerna och sköljer sedan bort allt med varmvatten.

1 kommentar:

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej,

Härliga bilder från Sandhamn, fina fina outfits, vad härligt med joggingen och att du ser resultat även om endast på bild. Jag tror det är så där man är blind för sig själv och sina framsteg. Fint gjort i alla fall!

Kram Jenni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...