måndag 6 juni 2011

Skafferidrömmar

Hej på er!

Precis inkommen från att hissat flaggan idag, fy vad jobbigt det var i blåsten. Jag är nog den enda som dessutom får svindelkänslor när jag tittar uppåt medan jag hissar flaggan, men så har vi en hög flaggstång också, tror den är 12meter hög.
Sista dagen på denna ledighet så ska jag och barnen ha en riktig slappardag, maken har varit iväg på svensexa så han kommer väl hem i eftermiddag nån gång, då vill jag hinna med en löprunda innan kvällsmaten.
Jag drömmer om ett gammaldags skafferi i vårt kök och visst skulle ett hörnskafferi göra sig bra i vårt kök? I just det hörnet är det dessutom svalt, vintertid så känner man att golven är mycket kallare än övriga köket. Överskåpet på väggen vid bardisken ska bort när vi kaklar och tapetsera om i höst, jag har velat ta bort skåpet i många år och kunna ha lampor över bardisken för bättre arbetsbelysning. Det fina linneskåpet skulle få flytta ut och istället in i mitt arbetsrum för förvaring av tyger och istället skulle jag ha ett avlastningsbord som inte tar lika mycket plats.





Jag tänker mig ett skafferi klätt med pärlspont och en gammal spegeldörr. Visst skulle det bli bra? Det borde väl en normalhändig klarar av att bygga utan att ta in snickarhjälp eller vad tror ni?


Köksbilder lånade från nätet.

Näe nu ska jag ge mina busfrön lite frukost.
Ha en bra nationaldag!

Kram/Malin

3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å, skafferi skulle jag också vilja ha. Kommer bli jättefint!

kram Mia

Skrot och Skruv sa...

Det kommer bli jätte fint med skafferi, jag drömmer om ett platsbyggt här hemma a la Ernst, litet slitet och snett av typ råspont. skulle önska ett i hörnet som ni kan få men det går inte i vårt kök så det får bli rätt upp och ner.

Kram Annica

Lizzybizzy sa...

Vilket kök är detta ? Kan du skriva under bilderna var de kommer ifrån ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...