lördag 8 augusti 2009

Que???!!!

Idag har jag varit och veckohandlat mat på Willys. När jag står och plockar ner mina varor i matkassarna så hör jag hur de tre unga kassörskorna pratar med varandra.
De frågar varandra lite om när deras skolor börjar, så jag antar att de slutat gymnasiet.

Tjej nr1: Jag börjar den 18 augusti.
Tjej nr2: Så snart, det är ju om en vecka.
Tjej nr1: Nej, om 1,5 vecka.
Tjej nr2: Jamen det är ju den 8 augusti idag.
Tjej nr3: Ja, då måste det ju vara 1,5 vecka.
Tjej nr2: Ja just det, jag vet inte varför jag alltid tror att det är 10 dagar på en vecka.

Ehhh, vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på det. Tänk att det finns ursäkta uttrycket sådana PUCKON!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, de va ju kul ju. Hoppas tjejen som inte vet hur många dagar det är på en vecka också ska gå i skolan någon stans. Att de vågar ha henne i kassan och låta henne ansvara för pengar.

Viola sa...

Haha, inte alltför begåvat det där. Men det kan faktiskt var svårt att hålla alla olika enheter ifrån varandra. Själv kommer jag aldrig ihåg hur många cm det går på en meter, men jag är ju också riktigt kass på matte med.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...