fredag 29 januari 2010

Bättre sent än aldrig

Hej på er!
Denna helgen är jag gräsänka, då mannen i huset har åkt iväg på skidresa till Högfjället, det unnar jag honom som jobbar så mycket men det är jobbigt när barnen inte vill samarbeta på morgonen när man ska iväg till jobb och dagis. Idag när jag lämnat dem och satte mig i bilen för att åka till jobbet så kändes det som jag redan hade jobbat en hel arbetsdag, barnens dåliga morgonhumör kan verkligen stjäla ens energi. Men när jag kom och hämtade dem så var de på bättre humör. Vi hann att göra eget chokladgodis i eftermiddag, innan de var en stund hos sin kusin medan jag tränade. Därefter hem och laga mat och Jacob hann att somna innan det var dags för Saga att provsmaka godiset.
I somras satte vi in nya altandörrar och jag lyckades måla dörrkarmen för någon vecka sedan, bättre sent än aldrig heter det. Jag hade bestämt mig att inte sätta upp några gardiner innan detta var gjort och igår fick jag upp dem. Både gardiner(Vivan) och varjer är från IKEA. Jag hade min lille hjälpreda till hjälp när jag sydde upp dem igår på maskin, Jacob tycker det är så kul att sitta i mitt knä och titta på när jag syr och sen få trycka på knappen så att nålen backar. Det följer med ett fålningsband som man ska stryka fast, men har man tillgång till symaskin så är det betydligt enklare att sy en fåll än att stryka fast fållningsbandet.

Ps, det var kul att höra att det finns fler som manglar sina lakan, då behöver inte jag känna mig som en DHW.

8 kommentarer:

Marie sa...

Hejsan!

Åh vad du är flitig här på bloggen.
Lampan är super snygg, ett riktigt klipp du gjorde där, jag skulle absolt kunna tänka mig en sån.
Jag har länge velat ha en mangel men har tyvärr ingen ännu så här sover vi i skrynkliga tummlade lakan :)
Härligt med så fin altan dörr och gardinerna passade ju perfekt.

Ha en jätte bra helg med barnen och hoppas de är samarbetsvilliga nu när du är själv med dem i helgen.

Kram Marie

Vita rosor och förgätmigej sa...

Kan tillägga att de rackarns strykfållbanden inte håller heller... Skönt att höra att det är fler än jag som har griniga ungar ibland. Man är helt slut de dagarna ;0).
Kram/ Anna

Dagdrivaren sa...

Roligt när man blir färdig med ett projekt. Det ser ombonat ut med gardiner där.

Kram

Susanna sa...

Jättefint!!! Tyckte du att gardinerna var krångliga att stryka? Jag tyckte mina var som plåt! Jag har också använt symaskin och inte band. Har hört att det inte håller...

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Vad bra gardinerna passade in! Även jättefina dörrar! Håller med om att barn verkligen kan stjäla ens energi och samtidigt ge en otroligt mycket energi de gånger de är på humör...
Skulle gärna vilja ha en mangel, älskar att sova i manglade lakan och jag tycker det är finare med manglade än skrynkliga.
Ha en bra helg!
Kram
Maria

Enkelt sagt sa...

Det ser jättefint ut!
Hoppas barnen och deras mor är på bra humör idag! ;)
Kram

Hanna sa...

så snyggt det var.
tack för att jag fick titta in.
kram
hanna

Snövita drömmar sa...

Ja barn kan vara energitjuvar dom.....håller med....

Men så fint och ljust det blev med gardinerna!!
Vackert!

Här är en till som manglar.....


Kram på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...