tisdag 26 januari 2010

Lampan på plats

Hej på er!
Idag är det ruskigt kallt ute igen, minus 17grader, lite väl kallt för min smak. Saga har börjat på mini-UV (UV-scout) och igår hade de utekväll och grillade korv. Hon tyckte det var jättekul, även om det var lite väl kallt att vara ute.

Igår fick jag upp min nya lampa som jag beställt från Ellos. När den kom hem så visade sig det att det var en lampa från "By Rydéns" en gnosjölampa med andra ord. *ler* Skärmen är väldigt stor men det är inga problem i vårt vardagsrum, jag är nöjd. Det bästa i kråksången är att jag har sett samma lampa på Mio och i andra lampaffärer, där den har kostat dubbelt så mycket än det jag kommer att betala med min rabatt som jag hade när jag beställde lampan.

I eftermiddag är det dags för träning igen, det är så skönt att ha kommit igång igen. Jag ska träna både kondition och styrka idag. Jag måste försöka fixa barnvakt en liten stund på fredag eller lördag så jag kan träna en gång till denna vecka. Maken ska iväg på en miniskidsemester med bla sin svåger så jag och barnen är själva under veckoslutet. Men det löser sig säkert nog.

11 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Jättesnygg lampa! Visst är det så att man kan justera höjden på den? Vi skulle behöva en HÖG lampa, den här vore ju toppen om den gick att dra ut på höjden.

Noamaja sa...

Superfin är den!

Ha en fin dag!

Kram,
A

Mimmi sa...

Åh, den blev fin. Jag får nog tänka lite till över vilka lampor jag skall köpa inom kort ;-) Köpte iallafall 3 skärmar på Ikea förra veckan så det är inge panik att bestämma sig.

Scouter, vad spännande! Här i byn har vi inga scouter trots att scoutkåren har en egen högskola här :-( Jag har varit scout och vill at lillemannen skall få möjlighet när han blir lite större också.

Hem och Lycka sa...

Kanonfin, har en liknande som jag är väldigt nöjd med och visst är såna fina!

kram Mia

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Jättefin lampa! Passar nog superbra hemma hos er!
Ha en bra dag!
Kram
Maria

sofie sa...

Jättesnygg lampa!
Kul att Saga börjat på scouterna, det kan säkert passa henne jättebra.

Vardagligating sa...

Vad härligt att träna! Vad duktig du är som kommit igång igen. Se till att få barnvakt så att du får träna nu när du kommit igång. Kör på! =)

Kram

Susanna sa...

Nämen se så snygg den blev! Och den svarta blev ju helrätt! :-)

Ha en bra dag!

Kram, Susanna

Nilla Q sa...

Snygg lampa! Och visst blir man nöjd när man får den till ett bra pris!

Ha en bra dag!

Kram Pernilla

Min lya och jag sa...

Superfin..nu blev jag nästan sugen på en svart också :-)
Å deras rabbattkoder är ju så himla bra och speciellt när man fyndar något som man har velat ha ett tag.

Må så gott!!

Anonym sa...

Ja äntligen får den kära maken komma iväg med sin svåger,det var på tiden att han få åka lite bräda, glöm dock inte att skicka med en mössa för svågerna får han inte låna !

Snowsurfer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...