måndag 25 januari 2010

Ommöblering klar!

Hej på er!

Hela gårdagen ägnades åt att möblera klart här hemma. Jag kan meddela att det var inte fullt så enkelt att dela en stor garderob och sen flytta den som jag hade tänkt, men det gick till slut. Maken skaffade sig flera pluspoäng den här dagen när han inte gav upp, även om det kom en hel del mindre vackra ord ur hans mun. *ler*

Garderoben hamnade istället i groventrén/tvättstugan, där den fyller sin funktion mycket bättre än i vår hall. Vi gjorde en ny groventrén för 1,5år sedan och sen dess går vi alltid den vägen när vi ska ut. Att ha en stor garderob i andra änden av huset var därför inte så smart. Det kommer att komma fler bilder på tvättstugan, när den är "fotoduglig".
På väggen bakom skänken skulle jag vilja ha vitmålad panel, som går ända upp till taket. Jag hoppas det kan bli verklighet i vår, för hallen börjar bli sliten efter 9år och jag har velat måla om i flera år...
Hallen före ommöblering.
Hallen efter ommöblering.
Min skänk är ett ommålat Blocketfynd på den står bla den fina Änglapållen som M gör.
Garderobens nya plats i groventrén/tvättstugan.

Ps, jag har hämtat min lampa som jag beställt från Ellos, den får ni se på plats i nästa inlägg.

6 kommentarer:

Nilla sa...

Så fint det blev! Vilken skillnad och visst passar garderoben bäst vid den ingång som blir mest använd.

Duktigt jobbat av er båda två :)

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram Nilla

Marie sa...

Åh vilken härlig hall ni har, så fina dörrar. Möbleringen blev jätte bra.

Kram Marie

Mimmi sa...

Vad fint det blev!

Vilka underbara pardörrar ni har!!!!

Själva har vi en trång och liten 70-talshall. Enda förbättringen som kan ske är antingen att bygga ut för att få en bra entré eller helt enkelt flytta entrédörren till ett "öppet rum" i anslutning til köket (där jag tidigare har haft min blogghörna och som nu hyser matsalsbord istället) Fördelen med en sådan flytt är att vi kan utnyttja nuvarande hall till ett större vardags. Båda förändrigar är dock såpass stora och jag vågar inte ens yppa dem för sambon ;-)

sofie sa...

Skänken ser ut att passa jättebra i hallen, mycket nättare. Men jag förstår att det var jobbigt att flytta den andra, den är ju jättestor och måste varit jobbig att plocka ihop.

Dagdrivaren sa...

Det ser verkligen fint ut i den delen av hallen, lite mer hemtrevligt.

Gunilla

L8 sa...

Fint de blev :)

Garderobena gilla jag, vart har ni köpt den?

Ha en fortsatt mysig onsdags kväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...