tisdag 5 januari 2010

Fotostudio








Hej på er!


Idag på förmiddagen när barnen höll på att pyssla lekte jag fotostudio med min kamera. Jag har börjat våga fota med manuella inställningar och det är kul. Jag önskar att jag hade en systemkamera och vem vet jag kanske kan få en i födelsedagspresent i mars?!
Det var mina nyplanteringar som fick agera fotoobjekt.
Igår när jag var nere i källaren så såg jag mina pelargoner som jag ställde ner i höstas bla två Mårbacka, de såg inte så glada ut men jag vattnade dem rejält. När är det dags att ta fram dem?

Jag har målat färdigt murstocken idag. Det behövdes ett lager vanlig väggfärg också för att få den vit och fin, det var nämligen svårt att får strukturfärgen att täcka till 100%.
Det är synd att vi inte kan elda i den, det går visserligen att sätta i ett insatsrör och det är nog inte några jättesummor som det rör sig om, men det finns så mycket annat att lägga pengarna på innan dess.
Jag ska måla en dörrkarm en gång till ikväll, jag hade bestämt mig för att inte hänga upp några gardiner där innan det var färdigmålat och nu är det nästan klart, så nu ska jag fundera på vilken typ av gardinstång och gardiner som passar där. Det är en altandörr som bara används på sommarmånaderna och det är i ett rum som inte används så ofta så det blir nog något budgetalternativ


5 kommentarer:

Marie sa...

Härligt med nyplanterade våriga växter. Korten blev ju toppen.
Kram Marie

Camilla sa...

Härlig ny banner och fina blombilder, de ger hopp om våren -vilken jag är sugen på nu! (fast det är ett tag kvar va??)

Vardagligating sa...

Fina planteringar! Gillar Pentik vaserna.;) Du renoverar också lite smått där hemma. Det var svårt att måla med strukturfärg, jag fick ta lite i taget och tjockt med färg för att få det att täcka.

Kram

Dagdrivaren sa...

Härligt med vårfräscha blommor och krukor. Man börjar att längta mot ljusare tider.
Fina bilder du tagit.

Gunilla

Susanna sa...

Snygg header!

Och fina blommor. Själv kom jag hem med det jag inte skulle komma hem med... tulpaner! Det är nog nåpgon mellanperiod just nu här.. Bara tråkiga växter.

Men men.. Nya tag längre fram till våren :-)

Kram, Susanna

(modigt att våga fota med manuella inst. Det vågar jag nästan aldrig ;-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...