tisdag 12 januari 2010

Ommöblering pågår



Hej på er!
Sitter här i tvsoffan och är nytränad, nyduschad och nyäten=så skönt!
Jag har velat möblera om hemma ett tag. Att möblera om är underskattat, det är gratis och en möbel kan bli som ny när den står i ett annat rum. I söndags kväll påbörjade jag och maken en ommöblering som jag hoppas blir bra när det är färdigt, tror inte maken vill bära tillbaka möblerna igen. Det vitmålade skåpet har stått i vårt sovrum och agerat klädförvaring men hamnade nu i köket. Hyllorna fick prickig hyllpapper från Clas Ohlsson. I sovrummet hamnade istället en Hemnes garderob som vi haft i vår groventré/tvättstuga. Jag tror faktiskt maken blev lite imponerad av hur jag stark jag var när vi flyttade möblerna, de har nämligen skiftat våningsplan. Detta var den enkla ommöbleringen, nu väntar en lite svårare men jag hoppas vi kan påbörja lite på fredagkväll, för just nu råder det kaos i groventrén/tvättstugan när vi inte har någon garderob.

9 kommentarer:

Susanna sa...

Så kul! Väntar på fler bilder :-) Möblerna ser ju jättefina ut där de är nu. Kan du inte göra ett före efter reportage? ;) Blink blink ;)

Kram, Susanna

Hem och Lycka sa...

Ser jättefint ut, visst blir det en helt annan känsla när man byter plats på en möbel eller två!

kram Mia

Dagdrivaren sa...

Bra att veta från början var skåpet skall stå. Skall bli spännande att se hur det blir.

Gunilla

Marie sa...

Så snygg banner du har, vårig och härlig! Det är så kul o flytta runtlite ibland, det gör vi oxå här hemma nu. Hoppas du visar resultatet.
Kram Marie

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att det är jättekul att möblera om! Gör det emellanåt för att lura mig själv till att städa på samma gång :-D

Enkelt sagt sa...

Spännande att möblera om lite. Ser ut på bilderna som att skåpet passar bra i köket.
Sofie

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Jättefint skåp, ser ut att passa matsalen bra! Möblering borde man göra lite oftare som sagt, möbler och rum blir som nya...
Trevlig helg!
Kram
Maria

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Malin!

Håller fullständigt med dig ang att en möbel blir som ny i ett annat rum!
Vad roligt att du var så stark, det är nog din träning som har burit frukt!

Kramis!

Vardagligating sa...

Snygg byrå! Fler bilder på hur det blev i sovrummet hoppas jag på.=)

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...