onsdag 1 juli 2009

Vildvuxet

Salvia och spirea.

Jag tog en liten rundtur i vår trädgården idag och insåg snabbt att det har blivit ganska vildvuxet i våra land.
Jag måste erkänna att rensa ogräs i 30-gradig värme inte kändes så lockande, så jag körde en latmaskvariant och drog bara upp de längsta grässtråna och "fröogräs", det blev lite snyggare iallafall.

Bara två dagar kvar till 5 veckors ledighet, ska bli så skönt. Det skulle inte förvåna mig om det blir väderomslag lagom tills dess, just nu så åskar och regnar det ute.

4 kommentarer:

kaos i ett vitt hus sa...

hej!
åh, jag vågar inte säga 100% säkert men till 99% att det är en schersmin. den doftar ljuvligt iaf!! :-)
kram, ninna

Marie sa...

Tycker du gjör rätt i som kör latvarianten, skulle jag oxå gjort, rensa ogräs är inge skoj. Hoppas du får fint väder under semestern oxå.
Kram

Marie sa...

oj vad jag stavar :)

Skrot och Skruv sa...

Hallå där! Vi kör också latmaskvarianten i år, våra land ser mer ut som en äng... och frågar någon så är det exklusiva växter från överallt i världen. Hihi!

KRAM Annica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...