fredag 3 juli 2009

Ä G G



Äntligen semesteeeeeer!

Nu har jag fem veckors härlig ledighet framför mig, ska bli så skönt. Jag känner att jag verkligen behöver få tid över till att kunna pyssla med att sy och måla och inte bara ägna min lediga tid till diverse hushållssysslor.

Jag äter 2 kokta ägg mosade med smör varje dag till frukost då jag äter LCHF (LowCarbHighFat). Imorgon ska jag äta ankägg till frukost vilket jag aldrig tidigare har smakat. En av min arbetskamrater har både höns och ankor som värper ägg så hon var så snäll att ge mig några ägg idag då hon fick höra att jag äter ägg varje dag. Det ska bli lite spännande att se om det är någon skillnad i smaken. Enligt "höns-och ankmamman" är det ingen skillnad i smaken, mer än att det känns bättre att äta ekologiska ägg från höns och ankor som gått fritt ute på gården hela dagen och bara är inomhus när de ska sova.
Äggskålen köpte jag innan påsk och den kommer från Bruka design. Jag gillar saker med text på och att det står på svenska är ett extra plus i kanten.







1 kommentar:

Marie sa...

Spännande att smaka på ankägg o sååå underbart med semester, hoppas att du kan njuta ordentligt.
Kram Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...