lördag 27 november 2010

Vad är skillnaden?




Vad är skillnaden på dessa två ljusstakar och nej du ska inte svara "färgen"?!
Skillnaden är priset, den översta finns att köpa i nätbutik för 750kr och min röda är fyndad idag på loppis för 40kr!
Jag ska måla den vit, helt otippat eller hur?
Lite surt var det därför när jag upptäckte att vi inte hade några penslar hemma på lager, så att jag kunde måla ett första lager färg. Jag övervägde ett tag att åka till Jem&Fix men är inte helt överens med kvaliteten eller rättare sagt bristen på kvaliteten på deras penslar, de fäller borst hela tiden (däremot köper jag deras små rollerhyslor.) Maken föreslog att jag skulle spraymåla men jag gillar inte att spraymåla inomhus i källaren (billig fylla av alla ångor är inget jag längtar efter)och att göra det utomhus hade inte varit någon bra idé med tanke på hur kallt det har varit idag.
Penslar får därför inhandlas imorgon när jag och maken ska ut och hjälpa Tomten med barnens önskelistor, som bara blir längre och längre.

Ta hand om er kära bloggisar!
Kram/Malin

7 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Vilket fynd! Jag skulle nog ha spraymålat den för att det är enklast, men lite jobbigt när det är kallt ute.

Noamaja sa...

Precis så man skall fynda, grattis!

Just den typen av ljusstakar tycker jag faktiskt är fina röda med vita ljus även om vi annars inte har något direkt rött till jul. Det blir en sån Fanny och Alexander stämning med en sån pjäs tycker jag;-) Så om du inte hittar lämpliga penslar eller har lust att måla så tycker jag att den är jättefin och härligt traditionell som den är;-)

Hoppas ni får en härlig första advent!
Kram,

A

Susanna sa...

En sådan röd ljusstake fast med fyra ljus har mamma! Då jag var lite gillade jag den inte alls och kunde inte förstå varför hon inte köpte en ny. Nu på senare år har jag dock börjat gilla den mer och mer och funderar själv på att köpa en. Kanske är det av nostalgi eller tradition? Eller så är det så att min smak har ändrats ;). Jag vet inte riktigt vilken färg jag skulle välja. Rent efter instinkt så säger jag vit, men barnet i mig säger såklart röd.
Skön advent!

Malin's Hus sa...

Fynd deluxe Malin... GILLA!!!!!

. sa...

Skillnaden är att du är smartare än alla andra som oförbehållslöst köper den vita, och inte har vett eller ork att gå på lopppis. Lycka till med målandet!/Camilla

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Tycker du gör en massa fynd!
Via bloggen sprids man av din inspirerande energi och kreativitet...
Hoppas ni haft en skön helg!
Kram
Maria

Vardagligating sa...

Åh vad snygg!!!! Vilka fynd du har gjort!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...