tisdag 16 november 2010

Tisdagstema: Kontraster

Loppisfynd, gamla kaffekoppar men nya för mig.



Snö och gummistövlar.

Julblomma och sommarblomma.
Hyacinter (i tyg från Ikea) och min pelargon som inte vill sluta blomma.
Svart och vitt.
Tegel möter trä.
Blus som jag hade i lördags på kalas och fleecejackan jag brukar ha på jobbet.

Hej på er!

Veckans tisdagstema i Fabriken är kontraster och först tyckte jag temat var svårt och kunde inte komma på något mer än mina svarta ramar mot de vita väggarna och började känna mig missmodig, har jag inga andra kontraster här hemma? Efter lite funderande kom jag på att det finns flera och t.o.m. många kontraster i mitt hem, det gäller bara att tänka i nya banor och det är det som är kul med Fabriken att det är upp till varje bloggare att visa sin tolkning av veckans tema. Här kommer i alla fall några av mina kontraster.
För mer inspiration klicka här.

Kram/Malin

2 kommentarer:

Noamaja sa...

Ja visst finns det många kontraster runt omkring om man bara tänker till lite;-) Dina koppar är ju bara så ljuvliga!

Roligt med kameran va?!

Ha det gott!
Kram,
A

Unknown sa...

Hej!

Hoppas ni får det helt underbart mysigt på Liseberg!
Nu ska jag kika vidare på din fina blogg =)

Kram Catta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...