torsdag 25 november 2010

Dagens loppisfynd!

Halloj på er söta bloggisar!

Jag måste visa er dagens loppisfynd, en söt kakaoburk, en skål från Bruka och en träbock, som ska målas vit, allt för 25 pix!

Jag sov som en stock natten mellan tisdagen och onsdagen, verkligen välbehövligt. Jag började kvällen med att somna till "halv åtta hos mig" i soffan tillsammans med barnen, vaknade till vid åtta-tiden och bar in barnen till sina sängar. "Äntligen Hemma" hade börjat så jag tänkte kolla på programmet, trodde jag! Somnade igen och vaknade av att maken ringer hem från jobbet vid halv nio och säger att han blir sen, jag masar mig då upp och lägger mig i vår säng och somnar på stört och sover gott hela natten och vaknar en stund innan klockan skulle ringa, sååå skönt.

I år har det hänt något här i Villa Nordåker som aldrig hänt på de 10 år som jag och maken bott här, det har nämligen satts upp adventsstjärnor utan att fönstrena blivit putsade och vet ni vad, det är minst lika mysigt ändå!

Kram/Malin

PS, jag kommer nog putsa en del fönster till helgen när det är ljust ute, men jag ville få stjärnorna upp dem innan imorgon.

9 kommentarer:

Enkelt sagt sa...

Vilka fina fynd du gjort. Men ska du inte spara hästen som den är, den är ju jättefin och mysig. Om du målar den vit kommer den kanske bara se ut som en "dussinhäst" som du lika väl kunde köpt på IKEA. :)
Här har jag också börjat adventspynta, och ingen fönsterputs hos oss heller...Hade verkligen tänkt göra det i år då det är välbehövligt men det är ju så himla kallt! Brr.! Så det får nog klara sig.
Kram Sofie

Dagdrivaren sa...

Skönt att du har kunnat vila ut. Det måste man.
Fönstren kan du putsa en annan dag, annars får det klara sig ändå.
Blir det vit bock eller.......?
Kram Gunilla

Anonym sa...

Hej. Läste på någon sida där du har testat en inpackning med honung och balsam för att få ur en mörk toning. Hur gjorde du då? Funkade det bra? Flytande honung? Kram

Hem och Lycka sa...

Superfina fynd, bocken är sööt!

kram Mia

Villa Nordåker sa...

Anonym: jag tog vanlig honung och la några msk i en skål och körde i micron så att det blev flytande, tar inte många sekunder. Tillsatte balsam och kletade in det i håret. Kom inte ihåg hur länge jag gick med det i håret kanske en 30-60 min, men jag märkte en skillnad när jag tvättade hur det.

/Malin

Anonym sa...

Okej jag ska genast testa det. En fråga bara: ska jag göra det på fukTIGT hår? :-)

Villa Nordåker sa...

Anonym: jag har haft i både torrt och fuktigt hår.
Vilken färg har du normalt och vilken har du nu?

/Malin

Anonym sa...

Innan hade jag ungefär ljusbrunt/mörk blont och råkade köpt brunsvart. Blev för mörkt. Tänkte om det fanns ågra tips, så sökte på google. Och på nåt sätt hittade din kommentar på något forum. Och tänkte fråga dej hur du gjorde :)

Leena sa...

Hej.
Hittade in till din blogg från fabriken.
Vilken härlig blogg du har. Blir mer och mer sugen att ta in inredning i min blogg eller kanske starta en ny med bara inredning, just nu är min väldigt blandad.
Kommer kika in hos dig ofta:)
/Leena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...