söndag 28 november 2010

Söndagsbilden vecka 47


Hej på er!

Veckans söndagsbild för Fabriken är tagen när jag och barnen bakade pepparkakor. Jacob hade en egen skön stil till att stansa ut pepparkakor, eller hur? Tur att storasyster fanns där och kunde visa honom hur man ska göra. Det här var ett "övningsbak" det riktiga pepparkaksbaket gör vi i december med egen deg och inte köpedeg, jag hade helt och hållet glömt bort att jag gjorde egen deg förra året, men kom på det när jag kom ut från ICA och redan betalt, då kändes det lite fånigt att lämna tillbaka den så barnen kommer få två pepparkaksbak här hemma, inte dem emot.

Tack för alla goa kommentarer, det värmer ska ni veta. Idag har det införskaffats nya penslar och lite annat smått och gott men jag har inte hunnit måla mina loppisfynd. Jag och maken var även inne en runda på Löplappet och köpte slip stoppers till mina joggingskor så att de går att använda även fast det kommit snö ute. Jag var tvungen att testa dem och de fungerade riktigt bra men fy vad jobbigt det var att springa på oskottade trottoarer så jag var lite busig och sprang på vägen, givetvis på vänstersidan och med reflexväst. Det vore väldigt konstigt om jag inte har träningsvärk imorgon.

För mer söndagsbilder klicka här

Kram/Malin

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej!

Så mycket mysiga bilder du har visat.
Gud så du har varit duktig o sprungit i snön...jag tänkte tanken, men längre än så kom jag inte he he
Har ingen aning om vad såna där slip stoppers är men låter som nå´t jag skulle behöva, ska kolla efter det här.

Kramar Marie

Ina sa...

Visst är det härligt med pepparkaksbak, jag gör också min egna deg, har faktiskt aldrig köpt någon.

BRA att det kommit såna där slip stoppers de behövs.

Ha det gott.

Kram
Carina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...