tisdag 23 november 2010

Tisdagstema: adventspynt


Hej på er!
Veckans tema i Fabriken är adventspynt och jag måste erkänna att jag hade hellre sett att det var nästa veckas tema, jag har inte hunnit pynta ännu! Jag har i alla fall köpt två vita hyacinter och satt ner i mina fina blåvita koppar och även hunnit med att göra ett litet ljusarrangemang.
På matsalsbordet ligger nu alla vita stjärnor som jag kånkat upp från källaren och de ska upp i fönstrena innan helgen och jag måste fixa lite med adventsljusstaken, jag måste leta redan på mina zinksiffror som ska fästas på blockljusen. Jag har inte en susning om vad jag kan ha lagt dem, första tecknet på att man är senil?
Det är kul att pyssla men jag fattar inte riktigt när jag ska hinna, jag har gått upp i arbetstid och oj vad kort eftermiddagen blev här hemma, det är bara hem och återhämta sig lite innan det ska börja fixas med kvällsmaten!
Min tanke idag när jag var på jobbet var att jag skulle hem och putsa några fönster men när jag och barnen klev innanför dörren kunde jag inte fatta hur jag ens kunnat tänka en sådan dum tanke, att jag skulle orkar putsa fönster! Jag har sovit uruselt i natt, somnade runt tvåtiden och steg upp lite efter halvsex. Jag har känt mig som en zombie hela dagen, så varför ens tänka något så dumt?! Nu är det bara att hålla tummarna på att barnen somnar tidigt så även jag kan krypa i sängs tidigt och förhoppningsvis sova gott hela natten.

För mer inspiration tryck här.

Ha en skön tisdagskväll alla kära bloggisar!!

Kram/Malin

3 kommentarer:

himlaverket sa...

Usch ja, det är inte roligt att sova dåligt, det känns som man går en halvmeter ovanför jordytan varje gång.
Fönsterputsning får komma i andra hand, sömn är viktigare...
Hoppas du får en god natts sömn nu...
kram ullamaria

Noamaja sa...

Ja det var dumt tänkt det Malin;-) Klart att du inte skall putsa fönster efter fyra timmars sömn och en hel dags arbete! Vet du, vi tar in fönsterputsare och jag tror vi betalar 350 kr för 16 fönster (då räknar jag varje enkelt fönster) med spröjs. Värt varenda krona! Det finns roligare pyssel inför jul än att putsa fönster!

Jag gillar din stora härliga koppar, så perfekta till hyacinter!

Kram,
A

Vardagligating sa...

Vad fint det blev med hyacinterna i kopparna! Jag borde också putsa fönster, och jag är hemma hela dagarna, men jag orkar inte.=) Har också endel julsaker gömda någonstans, hoppas jag hittar dem innan julen är över.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...