måndag 10 november 2008

Utmaning!

Loppisfynd för 10kr med lite lingonris i. Enkelt och vackert!
Jag har fått en utmaning av Smått och gott hos Lina. Jag ska "bekänna" 7 saker om mig som är vanliga eller ovanliga, här kommer mina 7.



1. När jag var liten åt jag prislappar, då var många matvaror prismärkta med prislappar men inte när jag hade varit i affären *blinkar*


2. Jag drack välling (6månaders) i nappflaska tills två dagar innan jag började 1:a klass.


3. Jag äter LCHF (Low Carb High Fat) och då går allt med mjöl och socker i bort men när jag äter pannkakor så är det inte med grädde och sylt utan med ketchup.


4. Jag har varit drillflicka och jag har min kvar min drillstav som just nu ligger i min garderob. När jag varit själv hemma på natten så har den ibland legat jämte min säng, om det skulle komma inbrottstjuvar så är den ett bra tillhygge, intalar jag mig själv i alla fall.


5. Dricker alldeles för mycket kaffe, vågar inte räknar på hur många koppar/dag. Jag sätter på 4 koppar det första jag gör på morgonen innan jag ska till jobbet.


6. Jag är lite vidskeplig. Jag går aldrig på A-brunnar , under stegar och ser jag en katt (ovasett färg) gå över vägen spottar jag tre gånger över axeln. Jag har kontaktlinser och jag måste alltid ta på mig den högra linsen före den vänstra linsen och när jag ska ta av mig dem så tar jag alltid den vänstra först, tror annars att något ska hända mig, fast det kanske är en tvångstanke?


7. Jag har säkert sett Grease, Pretty Woman och Dirty Dancing 50ggr vardera om det nu räcker. Jag har haft filmerna inspelade och därför kunnat varenda replik utantill, så när jag nån gång ser dessa filmer på TV så stämmer inte översättningen med hur de var översatta på mina inspelningar och det retar mig något enormt!




Nu ska jag enligt reglerna utmana några bloggare att göra precis som jag, att dela med sig 7 saker om sig själv. Jag vet att denna utmaning åtminstone cirkulerat en gång tidigare så jag vet inte vem som redan gjort det. Så du som har en blogg och INTE gjort detta tidigare Utmanar jag! Glöm inte att länka till min blogg i utmaningen.


1 kommentar:

Smått och gott hos Lina sa...

Kul att läsa om dig. Visste nog inget av det där :-D

Ha det bra!
Kram Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...