söndag 9 november 2008

Ljuslyktor








Jag var igår på en secondhandbutik som Erikshjälpen har. De hade plockat fram julsaker och mina ögon spanade efter fina vita julsaker. Jag hittade bla dessa tre ljuslyktor i glaserad keramik som kostade 5kr/st.
De två små ljuslyktorna är troligtvis massproduktion men söta att ha i köket med värmeljus i. Jag har visst en förkärlek till hjärtan för jag kom hem med en större ljuslykta som också har hjärtan. Den stora ljuslyktan är dansk och kommer från Abbednæs Potteri som jag har förstått enligt Google är ett "välkänt" keramikföretag, de har funnits i över 50år. Det charmiga med lyktan är att man kan se undertill att den är handgjord, det finns spår efter drejskivan.
Jag hittade lite fler saker men de visar jag i ett annat inlägg, jag ska bara ta fram sprayfärgen först. *ler*

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

De var ju jättesöta:)
Kram Lallis

Bodil sa...

Vilket klipp! Jättefina!

Smått och gott hos Lina sa...

Den stora lyktan var superfin! De små också, men blev speciellt förtjust i den större. Bra fynd!

Kram Lina

Anonym sa...

Åh så söta de är! lJuslyktor kan man nog inte heller få för många av! :-)
Gillar också hjärtan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...