lördag 29 november 2008

Chokladmjölksmuggar

Dessa söta muggar från Witts keramik i Steninge, som ligger utmed kustvägen mellan Halmstad och Falkenberg, har mina barn. I Steninge har mina svärföräldrar sommarhus och jag har länge sagt att jag vill ha muggar därifrån, som ett minne om det skulle lägga ner. Så när barnen fyllde 1 resp 4 år i år så fick de varsin mugg med sitt namn på. Det är något visst med att ha sitt namn på en mugg när man är liten. Jag har själv en mugg, kommer inte ihåg vem som gjort den, som det står "Malin" på som jag fick när jag var liten och den fick följa med när jag flyttade hemifrån för snart åtta år sedan, kan knappt tror det men runt den andra advent i år så har jag och min man bott i detta huset i åtta år.
Tänk då var det modernt att tapetsera ett rum i varje färg, blått, gult, grönt och terracotta var det som gällde. Vi hade en gul tapet i vårt lilla tvrum på övervåningen som jag målade över för några år sedan och jag velade lite fram och tillbaka om jag skulle ha gult i den övrehallen också. Hade jag bestämt mig för det så hade det blivit gult ner i trappan och i vår hall på nedervåningen. Det blev istället en ljusbeigerosa i hallarna och trappan, vilken tur!
Det går bra att delta i utlottningen av den lilla virkade princessrullen till imorgon kl 12, se tidigare inlägg.

3 kommentarer:

Ett hem på landet sa...

Vilka jättefina muggar!!!
KRAM

Lallis - liv och leverne sa...

Vad fina de är:)
jag önskar dig en fin advent.
Kram Lallis

Marie sa...

Så fina muggar.
He he ja de där färgerna var populära ett tag. Fanns en hel del såna färger när vi flyttade in i vårat hus. Idag är de tapeterna utbytta :)
Kram Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...