tisdag 4 november 2008

Sy...

...nya julgardiner ska jag göra i år (igen) Jag ville ha rödvitrutiga redan förra året men hittade inga som jag gillade så jag köpte ett annat tyg och medan jag sydde dem så tröttnade jag på dem, inte så bra. När jag hittade detta tyget i tygaffären här i byn så slog jag till direkt! Jag ska sy längder och en hissgardin, det är till den som jag ska ha spetsen. Spetsen har jag fyndat på secondhand.


Jag har fått några frågor om våra kökslampor och det är mycket riktigt Septim från Ikea, som tyvärr utgått. Vi har däremot bara använt skärmen och köpt nya upphäng, tror de heter Januari på Ikea. Varken jag eller maken gillade kedjan som hängde på sladden, så det fick bli en annan lampsladd.

3 kommentarer:

Anna sa...

Gardinerna kommer att bli jättefina!

Visserligen tycker jag om kedjan på vår nya Septimlampa i köket, men den var krånglig att få till längdmässigt... :-) Ser iallafall snyggt ut i ert kök.

//Truffles

Anonym sa...

Tack för senast! Ni hade det såå fint hemma hos er, roligt att få se det live och inte bara på bloggen.=) Jag längtar till adventstid när man får börja julpynta, fint med röd/vitrutigt tyg.

/Carina

Anonym sa...

Tyget ser jättemysigt ut,det kommer bli så julfint så!!
Olivia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...