lördag 7 augusti 2010

Rensa i röran!

Ljusstakarna som svartmålade. Vill ni se hur de såg ut innan klicka då här.

Hej på er!
Vaknade kl 05.00 och var klarvaken så det var lika bra att stiga upp. Lite tidigt men det gäller att utnyttja sina sista semesterdagar, eller vad säger ni? På måndag är det dags att återgå till arbetet igen. Saga börjar fritids (min stora tjej!) och Jacob flyttar upp från småbarns-avdelningen till avdelningen som Saga har gått på. Både gamla och nya rutiner med andra ord.

I mitt arbetsrum (som ni aldrig fått se)finns det plastbyggda skåp med hyllor och lådor, det är jättepraktiskt men det är lätt att det blir stökigt i dem då barnen ha fått ha sina spel, papper, pennor, pärlor och pyssselsaker tillsammans mina tyger, gardintillbehör, paketsnören och band. Jag har inte börjat klippa och sy i mina tyger ännu för jag har en liten fix idé som gör att jag inte kan ha det stökigt omkring mig när jag ska sy och pyssla, så därför inleddes "operation rensa i röran" i skåpen för att mina nyinköpta tyger skulle få plats. Jag trodde i min enfald att detta skulle bli färdig före lunch, det slutade med en tur till Ikea på seneftermiddagen för att köpa bokhyllor till vårt vardagsrum, vita Billy som ska pimpas med överbliven panelskiva, lister och socklar så de ser platsbyggda ut i vårt vardagsrum, en gammal ärvd bokhylla som stått i källaren fick komma upp så barnen kan ha sina saker där istället i ett rum som ligger i anslutning till mitt arbetsrum. Färgen på bokhyllan är inte den roligaste, den skulle vara fin i vitt men det få bli ett senare projekt. Några möbler ska få byta plats under dagen, det känns som om hela huset blev uppochnervänt, men det kommer bli bra när det är färdigt det är jag säker på.

Det införskaffades även hyllplan och konsoler till Jacobs garderob, vi ska skruva fast en rundstång och några ankarkrokar på den undertill. Det ska bli skönt när han kan få in sina kläder i sitt rum. En stor rund spegel till hallen inhandlades också för knappt 200kr som tidigare kostat 800kr. En ny taklampa med spotlights till arbetsrummet köptes också, jag har haft alldeles för dålig belysning där tidigare så nu ska det bli bättring.

Jag sprang även in på Clas Ohlson och köpte två små lådor med lock till mina trådrullar och en Dymo med sånt där upphöjt märkband så nu kan jag märka upp var saker och ting ska vara!

Kanske om det hinner bli färdigrensat så kanske tygerna till hallen kan klippas till, så jag kan sy lite imorgon, jag vill även hinna med att springa.

Ha en bra lördag!

Kram/Malin


5 kommentarer:

Susanna sa...

Haha! Det som började med så lite blev mitt i allt massor!!! Men det blir säkert bra att få ordning och reda. Så skönt att ha det i alla fall. Jag är likadan, har svårt att pyssla och sy om jag har rörigt...

Ha en bra helg!
Kram, Susanna

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Så fina ljusstakarna blev! Ordning och reda kan man aldrig få för mycket av, blir så mycket lättare med andra projekt om man vet var man har sina saker!
Trevlig helg önskas!
Kram
Maria

Vardagligating sa...

Fullt upp med andra ord! Hoppas du får ordning på allt och att du mitt i allt också hinner springa.

Kram

Enkelt sagt sa...

Haha, ja det var mycket den rensningen drog med sig!
Kram

Marie sa...

Ha ha :) Sitter och ler när jag läser ditt inlägg för så blir det här hemma med när jag ska rensa. Vart tror du vi ska i morgon??? Ikea såklart :) Fattas ju alltid möbler och saker för just förvaring. Ska man få ordning och sen lyckas hålla det så då måste man ju införskaffa bra förvaring.

Hoppas vi får se billybokhyllorna som ska bli platsbyggda, har själv planer på att göra samma sak i ett av våra rum.
Jätte snyggt blev det med svarta ljusstakarna.
Hoppas du får ordning på allt under morgondagen :)

Kramar Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...