onsdag 4 augusti 2010

Himmelriket!


Varit i Tygriket idag, ett himmelrike för en tygälskare, billigt är det också! Det blev en heldag helt allena men det var så skönt, jag behövde få lite egentid. Jag började dagen med Skroten, kom ut efter 3,5timme(!), sen Kinnagarn och Fritsla tyglager.
Nu ska det sys!
Tyg till vardagsrummet. Tyget är 2.30meter brett, det ska delas på mitten, så jag får ut dubbelt så många längder.

Det fanns så mycket fina färgglada tyger, kunde köpt allihopa. Dessa två ska bli kuddar på Sagas rum tillsammans med andra reatyger jag köpte på semestern.
Lite tyger till Jacob, hans rum ska bli lite tuffare.
Biltyget är en stuvbit för 20kr.

Fastnade för hästtyget. Det kanske även kan bli en kudde till mig.

Köpte detta tyg på Fritsla tyglager. Det ska fodras och sen hängas i hallen för att dämpa ekot som lätt uppstår.
Lite lyxigt ska det bli i hallen.

Lite virkgarn, från Kinnagarn.
Några tofsar, kände mig som Maria Montazami.

(Korten gör inte tygerna riktigt rättvisa )

Kram/Malin

4 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Å vad roligt att du varit hos oss! Finfina fynd! Välkommen tillbaka! /Lena

Vardagligating sa...

Vad fina tyger du köpt! Du är ju så duktig på att sy så det kommer att bli superfint!

Noamaja sa...

Åh, bil & hästtyget är så fina! Skall bli spännande att de vad du gör med dem!

Kram!
A

Susanna sa...

Så roligt med nya tyger! Jag har som projekt att sy om ett överdrag till en fåtölj men det får nog vänta ett tag ännu. Behöver en paus från alla projekt och låta annat komma före en tid nu.

Ska du månne virka princesstårtor? Tänkte på en del av färgerna du köpt... :)

Kram, Susanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...