söndag 22 augusti 2010

Patchwork!







En sådan här kudde ska jag försöka att sy.





Hej på er!

Det är inte klokt vad man kan göra av lite tyg, en symaskin och massor av tålamod!
Jag och mamma var iväg på en utställning i eftermiddags med enbart patchwork. Jag blev väldigt imponerad av dessa kvinnor som kallar sig för Sprätthönsen som har sytt dessa fina arbeten, jag måste medge att det är riktiga konstverk, även om inte allt är min stil...
De rufsiga kuddarna föll däremot mig i smaken så någon sådan ska jag försöka sy.

Kram/Malin

5 kommentarer:

Dagdrivaren sa...

Så fina bilder du tog.Just nu känner jag jätteinspiration.Hoppas den håller i sig länge.

Marie sa...

Så kul o komma iväg på utställning. Lite tålamod skulle jag verkligen behöva ha när jag sätter igång med något, vill alltid att det ska gå snabbt o vara klart diret :)
Lycka till med kudden!

Kram Marie

pippigul sa...

Ja kudden va verkligen fin! Hoppas vi få se din version snart:)
kram Tessan

Enkelt sagt sa...

Wow, imponerande arbeten!
Kram

Vardagligating sa...

Imponerande hur duktiga de är! Det blir nog jättefint med kudden som du ska sy.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...