onsdag 11 augusti 2010

Kreativiteten flödar!

Sydde på en spets på Sagas kjol. Hon blev mycket nöjd.
Saga dansar i sin kjol. Tyvärr vägrade hon ta av sig den så hon spillde lingonsylt på den när hon åt kvällsmat. Den åkte i tvättmaskinen så hon kan ha den imorgon på fritids.
Vimpeltillverkning

Hej på er!
Jag vet inte vad som tagit åt mig men kreativiteten har flödat här i Villa Nordåker, enligt Feng Shui frigörs energi när man rensar i röran, det kanske det som hände?!
Jag har sen jag rensade i helgen hunnit påbörja att virka en ny matta (på kvällarna i tv-soffan), den tar liiiite längre tid än planerat eftersom jag fick repa upp den efter två kvällars virkning för att jag ökat maskorna lite för mycket så den blev alldeles vågig, inte så halksäkert kanske. På eftermiddagarna har jag haft systuga. Jag har sytt färdigt en massor av vimplar idag, som jag ska lägga ut till försäljning. Måste finansiera mina tyginköp *ler*

Jag har även klurat lite på att piffa till kläder med lite spets och tyll och testade äntligen idag när jag ändå hade ångan igång att sy på spets på Sagas kjol som hon använt flitigt sen förra sommaren och resultatet blev väldigt bra. Nu blir jag lite sugen på att piffa till en svart sammetskavaj som jag fyndade på semestern, få se hur jag gör.

Kram/Malin

6 kommentarer:

pippigul sa...

Vilken idé! Va fin kjolen blev!
Kram Tessan

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Så söt kjolen blev, gillar verkligen spetsen... Hoppas kreativiteten fortsätter att flöda så vi får se fler projekt...
Kram
Maria

Vardagligating sa...

Vad kul! Du är så himla duktig på att sy så jag blir avundsjuk.=) Jag får börja träna nu när jag är mammaledig.=)

Kram

Dagdrivaren sa...

Vad är det som har hänt. Får du kraften från ovan? Jag bara skämtar,men du är verkligen energisk.
Kram
Gunilla

Susanna sa...

Så fint! Säger som Maria, hoppas det håller i sig så vi får se fler bilder på inspirerande saker!

Kram, Susanna

Marie sa...

Hej, hej

Ja gud va du håller på att greja, duktigt! Jätte fint blir det ju oxå och det där med mer energi när man rensat stämmer nog väldigt bra. I flera veckor har jag tänkt på vårt kontor och våran källare där det verkligen behöver röjas men tiden och orken har inte räckt till detta.

Tack för gulliga kommentaren i min blogg och hoppas ni har en riktigt mysig helg!


Kramar Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...