måndag 16 augusti 2010

Tick tack!

Hej på er!

Hittade denna underbara klocka på loppis i lördags. Den går inte på batteri utan den ska vridas upp, för annars slutar den att ticka, och ticka det kan den!
Det är tur att den står i vår tvättstuga och inte vid min säng för då hade jag inte kunnat sova.
Den vita lilla radion är från Clas Ohlson men jag har även sett den på Rusta och Ö&B för en billig peng och ljudet är helt ok och det blir så mycket trevligare att stryka när man kan lyssna på radio.

Kram/Malin

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Hade en liknande väckarklocka ett tag och det som var bra var att den ringde högt. Men väl högt, jag var uppe i taket och vände och som du säger, tickade jättehögt. Så den blev inte långlivad här hemma ;-)

kram Mia

Marie sa...

Snygg klocka. Den radion har jag kikat lite på, kul att hör atta ljudet är bra, kanske får ge mig iväg och köpa en någon dag.

Kram Marie

Hanna sa...

Snygg, borde köpa en till vår tvättstuga med.. skittrist att stå där nere ensam utan nåt...

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Fin klocka! Bra att den fått en passande plats, inte lätt att sova med en högljudd klocka...
Oxå bra med en radio i tvättstugan när mindre roliga sysslor behöver tas itu med!
Kram
Maria

Susanna sa...

Jag hade en liknande som liten (min mammas gamla) men den är tyvärr sönder. Köpte en från ikea för några år sedan och den gick sönder direkt bara av att trilla i golvet på nattduksbordet. Fin hur som helst :)

Kram, Susanna

Mor Grön sa...

Helt OT... men syr du vimplat i särskilda färg/tygkombinationer på beställning? Jag skulle mörda för en vimpelradda med det där häst-tybet som matchar sebastians tapet med i.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...