måndag 21 december 2009

Snöbollar





Hej på er!
En kort sista arbetsvecka för detta året, längtar verkligen efter lite ledighet, ska njuta av at vara tillsammans med min familj och jag hoppas vintervädret håller i sig.

I helgen gjorde jag och Saga ett busenkelt julgodis, Snöbollar som Pernilla Wahlgren gjorde i sitt julprogram i veckan.

150gram vit choklad
ca 2dl riven kokos
några droppar pressad citron.

Smält choklad över ett vattenbad, ta skålen åt sidan och rör i kokosen och citrondropparna.
När smeten svalnat något (choklad blir varmt) forma till små bollar och rulla dem i kokosflingor.

Klart!

Förvara dem svalt gärna i kylskåpet.

8 kommentarer:

Vardagligating sa...

Härligt med enkla recept på julgodis. Hoppas ni får en lugn och skön jul!

Kram

Susanna sa...

Kul med enkla recept! Jag är inte så förtjust i kokos, annars skulle jag ha gjort dessa...

Kram, Susanna

Snövita drömmar sa...

Lät ju som ett enkelt och supergott recept!
Kanske man borde prova det fast med brun choklad, har det hemma men visste inte vad jag skulle göra med det. Tack för tipset!

Kram från mig!

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Goda de ser ut! Kanske gör ett försök att prova här hemma...
Vilket fint pojkrum ni har, ibland önskar jag att man hade en liten kille också... (har ju två goa tjejer 4 och 1,5 år)
Ha en bra dag!
Kram
Maria

mochride sa...

De ser goda ut :) Kanske man ska prova att göra såna där

Noamaja sa...

Ser gottigt ut! Jag skall nog göra lite konfekt i morgon...även om jag inte borde äta det...

Så fint pojkrummet är nedan!

Önskar er en härlig jul!
Kram
A

Marie sa...

Gud så gott det såg ut, jag älskar vit choklad och är en riktig gottegris :) Det där måste vi testa.

Kram Marie

Dagdrivaren sa...

Väldigt passande med snöbollar nu.
Dom ser goda ut. Själv gjorde jag choklad- och fikonbars. Provsmakade idag och dom var goda.
Kram
Mammis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...