torsdag 10 december 2009

Midnatt råder...


Viskar godmorgon, klockan är bara 04.45.

Idag är det Luciafirande på barnens förskola, redan 06.30 ska vi vara där och då ska barnen vara ombytta, har hunnit vaknat till och jag tror det är bäst att de fått något i magen också. I år ska Luciafirande ute för första gången och jag ser inte fram emot det, men förhoppningsvis blir det mysigt.

Jag är själv hemma då maken igår vid lunchtid fick sticka iväg till Budapest. Han åker hem igen idag på morgon så vid efter lunch är han hemma igen. Men det innebär att jag själv måste få upp barnen och få dem färdiga. Jag hoppas vi hinner.

Nu ska jag dricka kaffe och surfa en stund innan jag hoppar i duschen.



Tillägg: Vi hann och barnen var jätteduktiga och det var faktiskt mysigt att vara ute även om det var tidigt. Saga har en väldigt stark sångröst fick jag veta idag. *ler*

9 kommentarer:

Marie sa...

Hejsan
På barnens dagis har de alltid lussefirandet ute. Mysigt men man får ju köpa lussekläderna många storlekar för stort för att de ska kunna ha ytterkläder under :)
Hoppas du får en lugn o skön kväll!
Kram Marie

Enkelt sagt sa...

Ruskigt tidigt du fick gå upp. Men vad gör man inte för att få se ett Luciatåg! :) Det är ju så mysigt.
Kram Sofie

Anonym sa...

Ja, den där älskade maken han far visst kors och tvärs...
nästa gång blir det väl en resa med snowboarden tillsammans med den älskade svågern !

Enkelt sagt sa...

Haha, du är rolig du "Snowsurfer". :)
Sofie

Anonym sa...

Håller med anonym...den där älsakde maken slite visst hårt..han behöver verkligen vila upp sig lite och då är det ju fär väl att han en sådan omtänksam svåger som vill ta med honom på en uppfriskande fjällresa.

Villa Nordåker sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villa Nordåker sa...

Hihi, jag kan meddela anonym att det bero helt och hållet på vad och om jag får någon julklapp(ar) av maken om det blir någon snowboardresa för hans del.
Det är inte så länge sedan han var på Gotland

Noamaja sa...

Oj, oj 6:30:-o men du är väl alltid uppe med tuppen? *fniss* Jag hoppas att vårat dagis börjar ha det på kvällarna som många har, det verkar mysigt och så hinner man umgås mer med de andra föräldrarna...

Tack för kommentaren på mitt Origami-inlägg:-) Nej, det är inte så svårt faktiskt. Det är ingenting jag skulle ha klurat ut själv men med instruktioner så;-) Jag kan verkligen rekommendera det, jätteroligt!

Hoppas ni får en fin lucia!
Kram,
A

Vardagligating sa...

Oj vad tidigt luciafirande! Vi hade först tänkt ha kl:08:00 men tänkte sen att det kanske blir för tidigt för föräldrarna. De flesta av våra barn brukar komma till förskolan vid 8:30-9:30 så vi ändrade tiden till 8:30 istället. Vi ska ha vårt luciafirande i skogen, hoppas snön ligger kvar tills imon. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...