måndag 14 december 2009

Granen står så grön och grann...

Hej på er!
Hoppas allt är bra med er i julbrådskan. I år har jag bestämt mig för att inte stressa upp mig och har därför dragit ner på en massa krav och måsten. Men något som jag måste göra till jul är egna köttbullar och lägga in sill, men allt annat ska jag bara göra om jag vill och hinner. I helgen var vi ute och högg en liten gran till barnen som de har fått pynta med egengjort pyssel. Fast granen är lite väl färgstark för min smak, så tycker jag den är riktigt söt.
Den "riktiga" granen kläs i Villa Nordåker den 23 december, i år ska vi ha en riktig gran efter att ha haft plastgran de tre senaste jularna.

5 kommentarer:

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Malin!

Vilken fin liten gran! Jag ska bege mig ut nu och "hugga ner,"(liten överdrift kanske) en liten pyttegran som ska pryda vår lekstuga och en som ska stå i entrén. Vad roligt då att jag fick en inspirationsbild av er söta gran.
Håller med om att man måste tänka lite smart för att inte stressa ihjäl sig...
Man måste lära sig att SÅLLA lite bättre bland alla måsten.

Kram Fröken Vit.
www.madickenhuset.blogspot.com

Snövita drömmar sa...

Grann var rätta ordet för den granen du!
Kul för barnen att få en egen att pynta som de vill,
sött och färgstarkt!
Kram på dig!

Hem och Lycka sa...

Söt gran! Vi har plast fortfarande när vi kuskar runt till våra familjer vilket jag är dödstrött på. När vi får bebis kommer jag nog vara mer ego på den punkten.

kram

Enkelt sagt sa...

Jättefin! Kul för barnen att få sin alldeles egna gran. Vi köpte gran igår och ska klä den till helgen.
Kram Sofie

Vardagligating sa...

Vad fin liten gran ni hittade! Vi har också en gran som väntar på att komma in och pyntas.. får se om den får komma in i år.=)

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...