torsdag 17 december 2009

Pojkrum

Vitmålat Blocketfynd
Jacob har fått ta över storasysters skrivbord. Leksandsstol med
randig volangdyna från Nyblom & Kollen
Jacobs Griseknoen eller Sagas Bamsen
Gammal skolplansch med fåglar köpt på loppis.


Hej på er!

I det här rummet sover och leker Villa Nordåkers busunge Jacob. Det är inget stort rum men jag tycker det är ett mysigt rum. Jag ser när tittar på bilderna att vi måste flytta på Jacob sänglampa, det ser lite tokigt ut men vi satte upp den när han hade sin lilla växasäng.

En vecka kvar till julafton och i helgen har jag tänkt att steka köttbullar, koka knäck och börja plocka fram lite mer julpynt. Allt för att komma i lite mer julstämning, även om snön som kommit senaste dagarna hjälper till en del. Endast fyra arbetsdagar kvar till julledighet, det ska bli såååå skönt. Jag tycker denna hösten har gått i ett, jag märker på barnen att de är trötta, griniga och i behov av ledighet. Jag och barnen kommer att vara lediga till den 10 januari. *ler* Igår skickade jag iväg våra julkort, jag hade Saga till hjälp att lägga i korten i kuverten och klistra på adresser och frimärken. Tyvärr hamnade adresserna så att kurverten är upp och ner, jag hoppas mottagaren tycker det är charmigt och inte slarvigt.

6 kommentarer:

Snövita drömmar sa...

Hej!!

Åhh vilken fin säng han har! När vår lille växer ur sin spjälis ska jag nog leta efter något liknande.
Och skrivbordet med stolen till var ju bara för charmigt.
Skönt med kommande ledighet.
Kram på dig!!

Smått och gott hos Lina sa...

Så fin säng! Blocket är nog toppen med sina fynd.

Hoppas ni får en riktigt mysig jul-ledighet!

Kram Lina

Susanna sa...

Han har ett jättefint rum! Vad har storasyster fått för skrivbord nu då?

Vad skönt med lång ledigt! Det är du värd!

Klart det är charmigt och inte slarvigt! Jag hade också hjälp och här kom alla på tvären ;-)

Kram, Susanna

Vardagligating sa...

Jättefin säng! Du är så bra på att fynda på Blocket. Tack för det fina julkortet!

Kram

Dagdrivaren sa...

Det har verkligen blivit mysigt på Jacobs rum. Fågelplanschen gör sig bra över hans säng.
Tack för det fina julkortet på hela familjen. Jag hade mina funderingar på vem som lagt i kortet upp och ner. Troddde inte att det var Saga.
Mammis

Marie sa...

Så fint rum han har din lilla kille. Det ser jätte mysigt ut. Tänk sen när de själva vill vara med att välja vad som ska sitta på väggarna :)
Kram Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...