tisdag 8 december 2009

Saga pysslar



Hej på er!

Redan andra veckan i advent och på torsdagmorgon ska det vara luciafirande på barnens förskola. Jag skulle vilja pausa tiden, jag tycker det går alldeles för fort nu, även om Saga tycker det är sååååå lääääänge kvar till julafton.
Igår när jag hämtade barnen på förskolan så höll Saga på att pyssla en liten korg att kunna hänga i tex granen. Hon tyckte det var så roligt att när vi kom hem gjorde hon några till.
Jag sa att vi kanske skulle ha en liten gran som kan vara barnens, som de kan få pynta som de vill. Jag tänkte att vi kanske skulle gå ut i skogen och hämta en liten gran att kunna sätta i en mjölkspann.
Då säger min kloka dotter "Glöm inte att fråga ägarna först!"
Jag sa till henne att familjen S äger skogen runt sin gård så vi kan fråga dem om vi kan få en liten gran därifrån. "Äger de skogen och alla träden runt H? svarade Saga. Då kan ju pappa fråga P om jag och Jacob kan få en gran, för glöm inte att fråga ägarna först."
Jag måste erkänna att jag blev lite paff först, tänk att hon har sådan koll, men sen har de haft Mulleverksamhet på förskolan och är även ute mycket i naturen runt förskolan.

8 kommentarer:

Emma sa...

söt dotter, bra att dem lär sig sånt i tid =)

Noamaja sa...

Aww, gullunge!

Anonym sa...

Ja tiden går verkligen fort, inte bara nu inför julen, utan i stort.
Tänk att lilla Saga har blivit så stor att hon kan göra så fina korgar själv.
Kram
Mammis

Susanna sa...

Hihi, vilken väluppfostrad tjej ni har :-)Få vuxna som tänker som hon ;)

Söta korgar!

Kram, Susanna

Vardagligating sa...

Ha ha vad gullig Saga är! Att hon har sån koll. Får se vad P säger, om det blir nån gran eller inte.;) Kram

Marie sa...

Hi hi hon är klok din dotter. Tänk så goa barn är och vilken koll de har. Kul att de ska få en egen gran att pynta
Kram Marie

Snövita drömmar sa...

Det var en klok liten dotter du hade!
Sött pyssel måste jag säga.

Kram!

Susanna sa...

Halloj!

Fick en utmaning som jag vill skicka vidare till dig! Gillar din blogg och potpurrin av inlägg. Men känn dig inte tvingad att anta utmaningen om du inte vill ;)

Kram, Susanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...