fredag 4 december 2009

Pepparkaksbak






Hej på er!
Jag är helt slut, jag och barnen har bakat pepparkakor i eftermiddag. Jag gjorde egen deg för första gången i mitt liv, vi brukar använda köpedeg, det var inte alls så svårt som jag trott. Att baka pepparkakor i år var faktiskt riktigt mysigt, nästan som det brukar se ut i tidningar. Det märks att barnen börjar bli större.
Om jag ska vare helt ärligt så var det faktiskt mamman i huset som tröttnade först på att baka pepparkakor, så jag gjorde en plåt med pepparkaksbullar, så att degen skulle ta slut fortare. Det återstå att se om de går att äta, risken är att de är stenhårda.

2 kommentarer:

Marie sa...

Åh så mysigt och så trevligt att höra att det går bättre med åren...här kladdar småkillarna mest hela tiden och någon egen pepparkaksdeg har jag aldrig vågat mig på att göra ;)
Mysiga bilder du tagit. Hoppas ni får en härlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Kul att det gick så bra med pepparkaksbaket. Ja, det är en stor deg, det minns jag.
Hade du varit förberedd hade ni kunnat göra ett litet pepparkakshus.
Mammis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...