onsdag 21 oktober 2009

Nattligt besök

Igår tappade Saga sin tredje mölktand .Hon har vickat på den länge så hon blev väldigt glad när den lossnade. Nu skulle äntligen tandfen komma på besök.
Saga var lite orolig att tandfen skulle ta med sig hennes tand men jag sa att den som kommer till oss lämnar kvar tanden.
Mycket riktigt fanns tanden kvar i glaset tillsammans med en guldpeng!
Jag kommer själv ihåg hur spännande det var att lägga sin tand i ett glas vatten och att ställa glaset jämte sin säng och att få se nästa dag att det låg en peng i, fast då en femkrona.

5 kommentarer:

Skrot och Skruv sa...

hihi mysigt!! fick också en femma när jag var liten, verkar som om det går bra för tandfen numera om man får en hel guldpeng ;-)

kram

Susanna sa...

Åh så kul med tandfen!

Vi hade ingen tandfe då jag var liten men jag tror att jag inför det!

Mysigt!

Kram, Susanna

Villa Nordåker sa...

Susanna, klart ni ska införa tandfe i Finland, kommer uppskattas av barnen kan jag lova.

Kram

Camilla sa...

Jag fick ångra att vi introducerat tandfén, när jag helt glömde bort att byta tanden mot en guldpeng...
Tandfén hade nog många besök den natten, så hon kom natten därpå istället, så var felet reparerat :-)

Vardagligating sa...

Kommer själv ihåg hur spännande det var.=) Saga måste ha blivit överlycklig!=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...