fredag 16 oktober 2009

Mössväder



Hejsan!
Så är det redan fredag igen. Veckorna rullar på, både på gott och ont.
Det kalla väder håller i sig så det gäller att klä på sig. Jag har lyckats fota Saga med sin mössa som jag virkat, hennes hatt är inte klar ännu. Den är väldigt enkel att virka, bara fasta maskor förrutom den lilla volangkanten nertill som är luftmaskbågar. Jag har sytt dit den bruna kanten för hand, både jag och Saga är nöjda med mössan. Om det finns intresse så kan jag lägga ut en beskrivning på mössan, den går att förminska resp förstora så att den passar både liten och stor.
Igår när jag skulle fota henne satt hon och Jacob och kollade på Bolibompa på Svt Play på min dator, det är därför hon ser så fokuserad ut.
Imorgon ska vi åka till Göteborg, något som särskilt Saga ser fram emot men mer om det senare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin Saga är i sin nya mössa. Det blir verkligen fin passform med det mönstret.
Mammis

Susanna sa...

Så fin den blev! Skulle jag virka skulle det bli en pannlapp :-D (heter det så hos er också förresten?) Knepigt av dig att fota då hon ser på tv! ;-)

Ha en bra dag!!!

sofie sa...

Ser verkligen fin ut! Duktigt av dig att klara det!
Kram Sofie

Vardagligating sa...

Jättefin, vad duktig du är på att virka!

Snövita drömmar sa...

Oj vad imponerad jag blir av dig som kan virka. Mössan blev ju super fin!!! Vad duktig du är. Hoppas Götet var trevligt! Kram på dig och ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...