fredag 2 oktober 2009

God kväll!


Sommarens sista ros...

Fredag igen och jag fattar inte vart tiden vägen någonstans.
Jag tycker det är måndag, tisdag och sen fredag. Jag insåg precis att det var över en vecka sedan jag gjorde ett inlägg fast det kändes som det var igår *ler*
Imorgon ska Sagas bästa kompis med familj komma hit och äta lite mat, så jag har varit lite effektiv nu ikväll när barnen somnat och maken jobbar. Så jag har stekt en omgång köttbullar (till barnen) bakat en annanspaj, skalat potatis och lagt kyckling i marinad. Men ändå är det en hel del kvar att fixa imorgon men det är skönt att slippa ha allt imorgon. Jag har skrivit en lista på vad som ska göras imorgon, brukar alltid göra så när vi ska ha gäster. Gillar att ha kontroll och det är skönt att kunna bocka av varje sak, även om det bara är att "duka" men det måste också göras.


Mina pelargoner blommar för fullt ute fast vi har kommit in i oktobermånad, men det är väl snart dags att ta in dem om de ska övervintras?

4 kommentarer:

Snövita drömmar sa...

Fina pelargoner! Kul med middagsgäster, förstår ditt planerande helt. Alltid skönt att vara ute i god tid med allt, då kan man njuta mer sen och slippa vara sönderstressad.
Hoppas ni får en fin lördag! Kram

HannaE sa...

Pelargonerna har hållt sig fint i år! Mina är också blommande fortfarande.. hur funkar det med vinterförvaring? Jag är en sån som alltid slänger dom på hösten, men i år skulle jag vilja ta vara på dom eftersom dom är så fina.. har du några bra tips?
//Hanna

Marie sa...

Hejsan!
Hoppas att allt är bra! Jag håller med om att veckorna går snabbt och helgerna går ännu snabbare. Fin klänning du visade i förra inlägge. Jag har haft lite bloggtorka o inredningspaus ett tag...o har väl fortfarande :)
Hoppas middagen blir bra.
Kram Marie

Susanna sa...

Hoppas middagsbjudningen gick bra! Jag brukar också skriva listor ;-) Kontrollfreak som jag är. Ha ha!

Trevlig fortsättning på helgen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...