fredag 3 oktober 2008

Vårt allrum









Idag får ni se vårt allrum. Detta rummet ligger i anslutning till vår tvättstuga. Vi har delat av detta rummet, tidigare var det ett enda stort rum. Det såg ut så här före ombyggnationen.
Barnen har sina leksaker i en del av rummet, men de slipper ni att se. Rummet är ljust och härligt vitt. Mattan som ligger på golvet är en ärvd sak och den är väl inte den snyggaste men den få duga tills jag hittar en ny. Pelarbordet har jag spacklat, slipat och målat råvitt. Det kommer från min makes morfars föräldrahem, känns kul att pelarbord blivit lite "inne" igen så detta kunde få komma fram från förrådet. På bordet ligger ett nytt nummer av favorittidningen Lantliv.

8 kommentarer:

Marie sa...

Fina möbler, kul när något man haft stående kommer till användning.

Hem och Lycka sa...

Vilka fina möbler du har, gillar särskilt soffan! Fick min Lantliv o Drömhem o trädgård idag, härligt med lite läsning inför helgen. kram!

Nilla sa...

Så fint det blev, ett pelarbord står också på min önskelista. Då får nog i såna fall kistan ge vika och vart sätter jag då alla mina tidningar? Vilka i-landsproblem man kan ha :D

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vad fint ni har fått till det i TV/allrummet. Stor skillnad mot hur det såg ut innan! Jättefint bord!

Caroline sa...

Oj, vilka snygga stolar! Var kommer dem ifrån?

Vilken jättefin blogg du har! Jag ser att du är duktig på att måla om möbler. Allt (nästan) blir ju finare med lite vitfärg! :)

/ Caroline

Caroline sa...

Det förstod jag väl att de inte skulle gå att få tag på. Jättesnygga är de i alla fall!

/Caroline

IKT i min vardag sa...

Jättefint, fint pelarbord.

Jag vill ha din pinnsoffa!!!En sådan letar jag efter med ljus och lykta!

/Linda :-)

Mamma Anka sa...

Wow vilken skillnad det blev! Så mycket bättre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...