onsdag 1 oktober 2008

Sticka!

Igår började jag och en kompis på stick-och virkkurs.
Oj vad kul det var! Jag har blivit helt besatt, jag hann knappt dricka kaffet på kursen utan var tvungen att sticka *fniss*
Jag har inte stickat sen högstadiet, så det är väl en 15år sedan. Det var lite knivigt att få till aviga maskor men skam den som ger sig. Nu har jag fått till både aviga och räta maskor, klara tom av att byta färg. Vi stickar i ren ull för vi ska tova det vi har stickat i maskin. Det som jag håller på med ska bli en väska. Jag få se När och Om jag vågar visa er hur väskan blev när den är färdig.
Jag tänkte höra om någon har något tips på var jag kan förvara mina stickor och garner, gärna i någon webbutik för jag hinner inte åka och köpa någon för jag måste Sticka!

6 kommentarer:

Nilla sa...

Oj så roligt! Men visst blir man besatt, kanske jag skulle prova att ligga och virka? :D

Marie sa...

Det verkar så mysigt och rogivande att sticka, jag kommer ihåg att jag tyckte det va roligt på slöjden i skolan, men sen dess har jag inte stickat alls :)

Lilla huset på prärien sa...

MEN så himla duktig du är! Bara det att gå en kurs... åh det längtar jag lite efter att kunna göra. Kanske till våren. Men då funderar jag på en keramikkurs eller blomsterbindning till att börja med :)

Mysig blogg du har!!

Anonym sa...

jag skulle köpa mig en gammal hederlig korg och ett stickfodral.

Stickfodral kan man sy själv http://mrstitches.blogspot.com/2007/01/stickfodral-needle-case_28.html

eller så köper man ett
http://www.alltomhandarbete.se/page132.aspx?recordid132=3639&parent=30227000&frompageid=132

jag älskar med att sticka, men mina axlar är paj så jag klarar inte av det längre =(

Anonym sa...

Där fick du till det. =) Vad roligt det ser ut att sticka. Jag vill också lära mig det... som sagt så var det nog på högstadiet senast. Det finns ju så mycket fint man kan sticka.

Anonym sa...

Jag är också helt såld på att sticka, hade stickjunta med tjejkompisarna senast idag :) Visste inte att man kunde gå en kurs och lära sig men det kanske man ska göra, för att fördjupa kunskaperna! Ang stickkorg använder jag själv en tidningskorg i konstskinn (finns med på min blogg), den funkar utmärkt för ändamålet :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...