onsdag 29 oktober 2008

Kök, före och efter!























Före



Idag visar jag er bilder från vårt kök. Köket är från 2000 när ektrenden var som störst och i slutfasen av terracotta. Idag hade jag inte valt ett ekkök utan ett vitt lantligt! Så jag har efter semestern försökt att få mitt lantliga kök ändå. Jag började först att måla väggarna med lite råvit färg. Men jag ville ha in mera vitt i köket och det är inte aktuellt att byta ut alt lackera om skåpsluckorna så då fick kaklet bli vitt! Efter att ha läst i en del bloggar om kakelmålning så skulle det inte vara en omöjlighet att även jag skulle få ett vitt kakel! Efter tre lager vit färg så fick jag ett helt nytt kök! Jag är så nöjd, jag hoppas att det kommer att hålla. Nu när det har blivit vintertid är det svårt att fota inomhus. Jag lyckades fota dessa kort när det var soligt ute men då blir det sånt blänk på bilderna men ni får hålla till godo, för är det mörkt ute så tycker jag att bilderna blir gula och det är ju inget kul.
På min önskelista står det att försöka att lackera om vårt köksmöbel till vitt. Ska det blir hållbart måste det nog lämnas iväg för lackering, få se om man kan önska sig det av tomten. *blink*










5 kommentarer:

Lotta sa...

Det blev så himla snyggt! Måste försöka få maken att inse hur snyggt vårt terracottakakel skulle kunna bli!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Camilla sa...

Åh vad bra det blev. Jag har också ekkök o terrakotta kakel men från 2002;-) Nu blev jag jättesugen på att måla det vitt..

Lilla fröken kavat sa...

Vad snyggt det blev, ett helt nytt utseende på köket! Tänk att små förändringar kan göra så mycket! Är det IKEA:s septim lampor du har i köket? Önskar jag kunde få tag på något liknande! Synd att IKEA tog bort dom från sortimentet :(

Ha en trevlig kväll
/"S"

Gårdsromantik sa...

Otroligt vad fint - tänk att det går att måla kakel!

Kram Maud

Camilla sa...

WOW, så fint och snyggt det blev. Jag har sagt det förr, men säger det igen, jag är imponderad av din arbetsinsats!
En linnevaxduk på bordet tillsl vidare kanske? Det har vi, det ser både jättefint och ombonat ut, samtidigt som det är superpraktiskt, ALLT går bort!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...