lördag 11 oktober 2008

Tavlorna är klara





Jag köpte en Flora för ett tag sedan. Jag hittade dessa ramarna nere i källaren men då var de guldiga så sprayflaskan åkte fram och de blev svarta och fina istället. Jag lät Saga välja motiv till tavlorna och hon tyckte de med rosa blommor var finast. Tur att hon inte valde med gula blommor, jag har lite svårt för gula blommer. Det beror nog på att vi har en hel del maskrosor på våren i vår gräsmatta. Jag tyckte det blev fint på tavellisten, gillar kontrasten med de svarta ramarna till de vita väggarna. Jag kommer nog byta ut bilderna om ett tag, för med en hel bok med bilder är det kul att kunna variera sig lite efter årstiderna.
Imorgon ska jag börja grundmåla ett skåp som jag fyndat på Blocket. Det var så pass billigt att jag kunde inte motstå det och Saga behöver ett skåp att kunna ställa in alla sina leksaker. Jag gillar inte att ha massor med leksaksbackar på golvet som bara ger ett rörigt intryck. Finns det ett skåp kan vi ställa in leksakerna på kvällen istället och rummet blir lungt och harmoniskt när det är dags för henne att sova.

7 kommentarer:

Lotta sa...

De blev verkligen jättesnygga! Och det är ju perfekt att kunna byta motiv efter årstid och humör!

Ha en trevlig kväll!
Kram
Lotta

Ett hus i vitt sa...

Åh det är så fint med florabilder :-). Det var så fint med bara en blomma på varje blad, de jag hittar har alltid flera blommor på samma sida... Och så lyser det igenom... Var din flora gammal eller ny? Jättefint blev det i allafall! Kram, Anette

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina!
Och så kul att komma in hit till din fina blogg.
Kommer säkert igen. Snart:)
Kram Lallis

Sanna sa...

Usel på att pyssla? Tsss, jag tror dig inte efter att ha sett de där snygga tavlorna!

Ha en skön vecka, hoppas att inskolningen fortsätter lika bra.

*kram*

Lotta sa...

Cajsa är inne på sagofigurer hon med. Själv kan jag ju tänka mig gudanamn, gärna efter asagudar, men det är inte så populärt hos Cajsa! :-)

Kramis

Anonym sa...

Vad fint det blev med tavlorna! Jag håller med om att det blir mycket finare med ett skåp att ställa leksakerna i än att ha en massa lådor. Vad skoj det låter med att måla om! Jag vill också fynda ett skåp.=)

Mjuka sa...

Det är verkligen jättefint med botaniska bilder
kramkram M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...