fredag 2 april 2010

Magnolia



Hej på er!
Här råder det fortfarande sjukstuga. Maken blev jättedålig natten till tisdagen och hade jätteont i sitt ena öra, vilket visade sig vara öroninflammation. Så nu går han på smärtstillande och penicillin. Han var lite piggare igår men idag när han vaknade var hans ögon illröda (ögoninflammtion?) och så fick han lite feber igen. Jag hoppas han är känner sig bättre imorgon så vi kan ha lite bjudning.
Jag köpte denna fina kvist med Magnoliaknoppar häromdagen som nu står på matsalsbordet och förgyller i sin enkelhet. Bilderna är tagna igår, idag har Magnolian slagit ut ännu mer.
Vill tillönska er en riktig Glad Påsk!

1 kommentar:

Susanna sa...

Oj så fin magnoliakvist!!! Jag skulle också vilja ha magnolia men det nog för kallt här tror jag... Måste spana lite mer om jag hittar någon som tål vårt klimat.

Tråkigt med maken. Hoppas ni kan ha bjudningen ikväll ändå :) Öroninflammation som vuxen är ju inte så skoj, hade det för några år sedan. Julia fick en kur igår som skulle vara kort och effektiv, hoppas att den hjälper henne. Men hon har sovit gott inatt och sover än. Vi har en värkmedicin (och febernedsättande) som heter Pronaxen och den är underbar tillsammans med Panadol.

Skön påskhelg!

Kram, Susanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...