söndag 11 april 2010

Härliga helg!

Hej på er!
Vilken härligt söndagsväder vi har haft här idag. Solen har lyst och fåglarna har kvittrat, det är VÅR!
Denna helgen har gått fort som den brukar men vi har ändå hunnit med en del. I fredags var vi på kalas hos mina syskonbarn, de fyller 10år idag (tvillingar) och igår bjöd vi några vänner på lite mat. Jag var värsta superklanten igår när jag höll på att steka kycklingen och lyckades bränna mig ganska rejält på ena handen, jag hällde ca en halv dl med kokande vätska på handen. Jag skulle ta bort lite av all vätska som trängde fram från kycklingen så att den inte skulle bli kokt utan stekt. Jag spolade med kallvatten direkt så jag har sluppit blåsor men det är rött på handen. Det gör ont när jag får tex varmvatten på där jag brände mig men det sticker inte i huden som det gjorde igår.
Idag har jag varit ute och sprungit i skogen, det var så skönt och jag blev glad när jag märkte att träningen på gymmet har hjälpt och jag orkade jogga hela tiden. Det var andra joggingturen ute men första gången i skogen, det är så mycket skönare att springa på grusvägar och stigar än på asfalt.
Jag har även äntligen tagit tag i ett skåp som ska målas, så jag har börjat med att tvättat av det med målartvätt och plockat bort en glasruta som ska bytas ut. Så blir jag inte för trött ikväll så ska jag försöka grundmåla det.


5 kommentarer:

Enkelt sagt sa...

Ja, det har varit en helt underbar helg vädermässigt. Speciellt idag. Vi har grillat två ggr och gottat oss i solen.
Läskigt att bränna sig så mycket. Hoppas det läker bra.
Kram Sofie

Vardagligating sa...

Härligt att du börjat jogga, är så avundsjuk.=) Hoppas handen läker fort, inte kul att ha ont.

Kram

Dagdrivaren sa...

Hoppas att du är bättre i handen idag.
Kul att ditt träningsprogram känns bra.

Kram
Gunilla

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Usch vad tråkigt med en brännskada... Tips kan vara xylocain gel som man kan köpa receptfritt på apoteket att stryka på om det fortfarande känns av...
Älskar också det underbara vädret och denna årstid, en sommar på intåg är inte helt fel...
Har precis som du börjat att jogga, man mår såå bra och det funkar ju bra också med LCHF!
Kram
Maria

Noamaja sa...

Men oj, var rädd om din hand! Aloe Vera på kan göra underverk!

Du är så duktig som springer!

Tack för de fina vita penséerna du bjuder på:-)

Kram,
A

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...