torsdag 15 april 2010

Helg!


Blus från Lindex. Den ligger nerpackad i kabinväskan ochväntar på att få användas.
Hej på er!
Sitter här i soffan i myskläder efter att ha sprungit en runda i kvällsolen och njuter av att redan ha helg.
Imorgon ska jag och maken i väg på galej. Vi är båda sk "fritidspolitker" och sitter med i nämnder i vår kommun, jag i socialnämden och maken i Barn -och utbildningsnämden. Det är väldigt roligt och lärorikt och jag slår verkligen ett slag för att angagera sig i kommunpolitiken. Det är där det finns en möjlighet att påverka sin omgivning och vardag.
I morgon är det en kommunal rikskonferans i Göteborg på Svenska mässan som vårt parti har ordnat. Vi ska gå på olika seminarium och förrutom att det blir mingelbuffé och dans på kvällen kommer vi att få höra både vår finansminster och statsminister tala, det ska bli väldigt kul!
Barnen ska sova hos sin farmor och farfar, det blir faktiskt första gången som Jacob ska sova borta, men det kommer att gå bra. Han kommer både att ha sin storasyter och vår hund med sig.
Det kanske blir svårare för mig att sova utan barnen, men enligt programmet som skickats ut så håller dansen på till framåt småtimmarna så förhoppningsvis slocknar jag dirket när jag lägger huvudet på kudden.
Jag återkommer med rapport hur det var.
Trevlig helg!

6 kommentarer:

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Härligt att förena nytta med nöje! Göteborg är inte helt fel. För min del blir det Stockholm över en natt och nästa veckoslut är det Milano på agendan. Iof jobb, men inte helt fel...
Ha en trevlig helg!
Kram
Maria

Enkelt sagt sa...

Ni får ha en riktigt trevlig, rolig, mysig och avkopplande helg! Barnen kommer ha det jättebra!
Kram Sofie

Dagdrivaren sa...

Låter väldigt spännande och intressant det här. Behöver farmor och farfar förstärkning får de gärna höra av sig.

Noamaja sa...

Spännande! Jag kan förstå att det är spännande att vara med och påverka politiskt! Och är imponerad över att folk orkar! Tack för det;-)

Det kommer att gå fint med barnen! Jag hoppas att ni får det mysigt!

Ni hade väl inte tänkt flyga?:-(

Kram,
A

Villa Nordåker sa...

Noamaja, näe vi bor ca 1,5timme från Gbg med bil.

Skrot och Skruv sa...

OJ vilken söt blus, den missade jag helt när jag var på Lindex idag...

KRAM Annica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...