lördag 27 mars 2010

Lördag

Årets första krokus, som förevigades igår.
Jag lyckades få Jacob att inte plocka den, efter lite övertalning.
Hej på er!
Jag trodde inte det skulle vara möjligt men jag är glad att det ösregnar ute, för då försvinner de fula och smutsiga snöhögarna som finns uppskottade lite varstans i vårt samhälle fortare och har vi lite tur så finns det inte så många spår av vintern 2010 när vi går in i april på torsdag.

Idag gjorde jag och barnen en snabbvisit på Ikea och köpcentret A6. Vi var på Ikea en halvtimme innan de öppnade för att kunna äta av frukosten i lugn och ro. När Ikea sen öppnade lämnade jag in Saga på Småland, Jacob som ännu inte fyllt 3år fick inte komma in men jag tror inte han skulle vågat vara där, även om storsyster var med.
Det blev ett väldigt snabbt Ikeabesök för Jacob ville inte alls sitta i vagnen och sen köpte jag en sak med ett långt skaft (visar sen vad det är) och den hade han som en "pangare" inte så lyckat bland alla saker och allt folk.
Jag visste givetvis att det skulle vara mycket folk idag när det är lönehelg men iag fattar inte var alla kom ifrån. Inne på A6 var det så kaosartat så det gick knappt att röra sig eller tänka en klar tanke. Jag och barnen bestämde ganska snabbt att vi struntar i att försöka hitta skor till dem och åkte och åt på Max hamburgare istället, betydligt lugnare.



2 kommentarer:

Susanna sa...

Oj nej så avundsjuk jag blir!!! ;)

Här har vi nog 50 cm med snö ännu, det är lååångt innan vi ser gräsmattan. Men det är töväder idag så hoppas det hjälper :) Vi brukar alltid ha snö ända mot andra halvan av april. Mer och mindre. Och jag TROR att det blir en kanonvarm och fin vår när den äntligen kommer hos oss så jag är inte orolig än :)

Kul med shopping, men jag förstår att det var mindre kul med folkmassorna. Det är något jag blivit dålig på. Tidigare kunde jag lätt shoppa fastän det var trångt, men nu med barnen med så får man bara spunk och vill bort!

Ha en skön söndag!

Kram, Susanna

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Åh så härligt med vårblommor! Gillar också vädret som successivt får snön att försvinna...
Inte lätt att få tiden att räcka till med små barn och shopping, tur att det finns nätshopping!
Ha en bra vecka!
Kram
Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...