onsdag 3 december 2008






Idag visar jag er en liten del av Sagas rum. Det är hennes pysselhörna som består av ett ommålat loppisfynd för dryga 100-lappen har jag för mig. Stolen är en Leksandsstol med en randig volangdyna i vitt och rosa från Nyblom & Kollén. Jag har ställt en vit papperstjärna på skrivbordet, få se hur länge den får stå kvar för henne.

Jag har köpt två fina Walther & Co zinkhus från Nublu. Ett litet som står i hallen på en liten vit byrå och ett litet större som får stå inne i vardagsrummet på vår vita skänk. När man tänder ljusen i dem blir det så fina skuggor runtomkring. Jag köpte även två små renar och en liten mistel i zink, men de får vänta nån dag till innan de få komma fram.
Sanna som har Nublu var så snäll och skickade med zinksiffror 1-4 som satt på små pinnar. Jag ska försöka göra något arrangemang med mossa och ljus och dessa fina siffror.

I söndags hade vår blomsteraffär 20% rabatt på hela sortimentet och då slog jag till på denna fina Azalea. Jag har aldrig haft någon tidigare, jag hoppas jag klara av att ta hand om den.

5 kommentarer:

Det Ljuva i livet sa...

Åh, så fint!

Blev snål och köpte inget hus sist jag tittade på dem. Nu ångrar jag mig;-).
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina bilder. Dottern min hälsar att skrivbordet är alla tajders fint. *s*
Det tycker jag också!
Kram Lallis

Anonym sa...

Behöver du vattningstips så hör av dig till mig.
Kram till er alla

Himmelbit/Njut en smula sa...

Vilken mysigt pysselhörna till lilla dottern!

Ja, zinkhusen är verkligen svåra att motstå. Jag har också fallit för dem :-D.

Ha det toppen!
Kram

Anonym sa...

Vad fint! Du gör så många bra fynd!

Kram/ Carina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...