onsdag 24 september 2008

Möblera om...






det får du gärna göra sa maken , det kostar inget!
Sagt som gjort men igår flyttade jag om lite i köket. Jag ställde in pinnsoffan som jag köpte mintgrön och som maken så snällt har målat vit åt mig. Det blev mycket rymligare med denna soffan än den som stod där tidigare, då kunde min julklapp från maken få flytta in från hallen. Ett litet slagbord, på det ställde jag en gammal hushållsvåg, en ljuslyckta och en kruka med murgröna i. I hallen ska en skänk stå istället. Men det får bli när jag målat klart den, har i alla fall börjat spackla men det måste slipas lite till innan den kan målas.
Tapeterna i köket målade jag råvita för en månad sen. Tapeten såg ut så här innan. Jag tycker det är så härligt med vita väggar. Det trista var att jag fick måla väggarna en extra gång för målaren gav mig fel färg fick Stockholmsvit istället för råvit. Det var inget kul, men det blev fint när det var färdigt.

5 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Hej på dig!

Hoppas allt är fint med dig.
Pinnsoffan är underbar!

Kram!

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint med soffan där och bordet passar ju jättebra bredvid. Visst är det kul att förändra lite hemma genom att möblera om.

Kram Lina

Malin sa...

Vilken fin pinnasoffa du har!

Smått och gott hos Lina sa...

Kransen har jag köpt, men den borde gå rätt lätt att göra själv. Det är björkris som är knutet med ståltråd.

Kram Lina

Smått och gott hos Lina sa...

glömde ju...

tack snälla :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...