torsdag 18 september 2008

Soffbord Före och Efter

Före
Efter


I mitten av juni sprang jag på detta soffbordet på vår Secondhandbutik. Jag föll direkt för formen och såg framför mig hur fint det skulle vara i vitt. Jag köpte det för 250kr och tänkte att det bara skulle vara att gå hem och måla det. Men maken ville sprutmåla det för att få en fin bordsyta, dvs att det ska se fabrikslackat ut. Men vad varken han eller jag hade räknat med var att det skulle tränga igenom fula gula fläckar. Vi tyckte det var konstigt eftersom det inte var ett furubord. Efter några slipningar och ommålningar utan bra resultat fick vi tipset av den lokala målarfirman att vi skulle testa kvistlacka. Maken kvistlackade fläckarna två gånger och det var det som behövdes! Bordet blev nu helt vitt utan några fula fläckar när det målades.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint blev det! Men oj så mkt slit! Tur att det gick till slut.

Må så gott! Kram!

Lotta sa...

Mycket, mycket snyggt!
Kram
Lotta

Malin sa...

Jag blir lika imponerad varje gång jag ser vad lite färg (och en massa slit) kan göra! Jättefint!

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint bord! Det gjorde ni bra.

Kram Lina

Camilla sa...

Så härligt fint och vackert det blev. Skönt efter så mycket slit att få njuta vid ett vackert bord.

Anonym sa...

Vilket fynd ni har gjort och vad vackert bordet blev! Att lite färg kan göra så mycket.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...