söndag 6 februari 2011

Söndagsbilder vecka 5 Loppisfynd + tips!


Ljuvlig bricka med fjärilar och patina.
Härligt blå skål och två plåtburkar.

Hej på er!

Söndag igen! Men det är helt ok för då är det Solsidan på tv4 (kl 20.00) och sen ska jag titta på One tree hill på Kanal5 play, en härlig avslutning på helgen.

Igår loppisfyndades det på Kupan (Röda korset). Kolla in den härliga brickan med sin fina patina, den var så billig att hjärtat nästan slog en volt. Jag menar 5kr är i min värld nästan gratis för en sådan stor bricka. Kommer vara fin att bära ut i trädgården med ficka till våren. Burkarna fick jag för 50kr, de ska jag ha i mitt arbetsrum och fyllas med pysselsaker. Den blå skålen fick jag för 20kr. Det står Royal Collection undertill, är det något märke?

Ett litet tips så är på kvällskvisten är att om ni köper eller ha porslin hemma som fått gråa fula streck/märken efter bestick och liknande och vill ha dem som nya igen är att ta lite spishällsrent och torka av med, det fungerar super! Glöm inte att diska av dem sen.

För fler söndagsbilder i Fabriken klicka här.

Kram/Malin

3 kommentarer:

Noamaja sa...

Roligt med fynd! Brickan är verkligen helt ljuvlig!

Jag önskar dig en fin vecka!

Kram,
A

Vardagligating sa...

Åh vilken underbar bricka! Den gillar jag! Du lyckas alltid fynda så bra.

Jag gillar också Solsidan, verkligen en bra avslutning på helgen.

Kram

Dagdrivaren sa...

Brickan är fin och den har några år på nacken. Jag tycker jag känner igen stilen från ungefär 50-talet.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...