torsdag 10 februari 2011

Min lilla "walk-in-closet" eller gå-in-garderob, del 1


Usch, vilken oreda.
Hyllorna sitter alldeles för högt upp (takhöjd 260cm) så det blir svårt att använda dem. För att räcka upp till översta hyllplanet behövs en stol. Byxor och tröjor blir därför lätt slängda i en hög. Jag vet knappt vad jag har för några kläder....
Nåja, urplockat och redo för att börja förvandlingen.
Vitt färg och denna söta tapet ska upp på väggarna, jag hade tre rullar liggandes som jag köpte på rea på Rusta för ett bra tag sedan. De var tänkta till Jacobs garderob men där blev det pärlspont i form av panelskivor istället.
Wiiiieee, dessa små kryp låg på ena hyllplanet. Undra vad det är för något?


Hej på er!
Imorgon med en liten smygstart idag i form av urplockning av kläder, skor, scarfar och handväskor så inleds operation "walk-in-closet" i miniformat. Min garderob är inte stor och är verkligen i stort behov av upppiffning (kolla bara in krypen!!) och att struktureras upp.

Det ska inte behöva kosta så många kronor att fixa till min lilla gå-in-garderob för både färg och tapet har jag hemma. Jag kommer att behöva skaffa några nya hyllplan och lite rundstav för jag har tänkt ut en ny lösning som jag hoppas ska ger bättre ordning och överblick bland mina kläder.

Det har varit lite sjukstuga här i Villa Nordåker i veckan. Saga-stackarn fick magsjuka natten mellan måndags och tisdags, så himla typiskt att maken just då var bortrest. Jag kan tala om att det blev inte mycket till sömn för varken mig eller Saga den natten. Inte för att gå in på detaljer men var 15:e minut var jag tvungen att stiga upp...Hoppas innerligt att jag och Jacob slipper bli sjuka för jag har verkligen laddat för att fixa med min garderob i helgen. Blir Jacob sjuk får maken ta honom, jag har en hel del uscados tillgodo efter Sagas magsjukenatt, eller vad säger ni?!!

Kram/Malin

4 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Vad roligt att fixa garderoben, hoppas att ni håller er friska då.

Ha en bra fredag!

//Elvira

Vardagligating sa...

Vad kul att fixa till garderoben. Vi måste också inreda och fixa till våra kattvindar. HOppas ni slipper magsjukan. Lycka till med renoveringen!

Trevlig helg!

Susanna sa...

Ser framemot att se slutresultatet!

Kul med lite lyxigare garderob!

Skön helg!

Kram, Susanna

kaos i ett vitt hus sa...

Först och främst: TACK för tipset med spishällrengöringen! mina fingrar är alldeles ömma efter att ha gnuggat muggar, tallrikar och skålar flera kvällar i rad och det ser ut som vi köpt nytt porslin!! dessutom blev ugnsluckan kvitt ALLT fastbränt med hjälp av det! jag är HELT glad!! :D
spännande att se fortsättningen på garderoben och hoppas ni klarar er från magsjuka.. :/
kram, ninna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...