måndag 21 juni 2010

Vitt, rött och blått!

Lekstugan håller på att målas vit. Takpapp ska på.
Ommålad barnmöbel från Ikea, bordsskivan har fått en textilvaxduk i blått och vitt.

Jag har sytt minihissgardiner i rött och vitt, tyg från Åhlens Kvällssolen kikar in.



Hej på er!
Nu är det Jacobs tur att få vattkoppor, fast än så länge är hans ögoninflammation det värsta, det bara väller ut ur ögonen på honom. Under helgen har Jacob fått sina första koppor så det blir ingen förskola för honom denna vecka. Saga borde kunna gå framåt onsdag, blir en kort vecka för hennes del då det är Midsommarafton på fredag! Då bär det av till min ena syster som bor på västkusten, nämligen Halmstad. Vädret ser lovande ut så förhoppningsvis ska vi kunna gå ner till standen och åtminstone doppa tårna i havet.
I lördags hade jag tänkt att måla färdigt lekstugan, men vädret spelade mig ett spratt. Det ösregnade hela förmiddagen så det gick inte måla och på eftermiddagen var det bröllop. Vilken vacker prinsessa vi har och vilket fint tal vår nya prins höll till sin fru.
Lekstugan blir vit och barnen har bestämt att den ska inredas i rött, vitt och blått, så att den passar både för pojkar och flickor. Den kommer att målas invändigt men det gör jag nog till hösten så att barnen ska kunna leka i den i sommar.
Kram/Malin
The children have decide that the playhouse would be decorate i white, red and blue.

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Så fint du fick till lekstugan, rött, vitt och blått är en härlig kombination.

Jag hoppas att din lilla kille kryar på sig lite så ni får en härlig och go midsommar. Själv är jag lite norr över på västkusten ;-) Längtar!

Miss Goldie sa...

Åh, vilken ljuvlig lekstuga! Tänkte just fråga om den inte ska målas vit invändigt, men sen läste jag att du ska göra det senare. Tänkte väl det! ;-)

ZozzosLiv sa...

Åååh så fin lekstuga!!Jag väntar jätte mycket att få se slutresultatet!!!*spännande*
Kram

Dagdrivaren sa...

Stugan blir jättefin, nu är det bara ägarna till lekstugan som skall bli friska och kunna vara ute och leka i den. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg hur söta gardiner du sytt till stugan.
Kram

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Lekstugan är såå fin och vilka härliga hissgardiner du gjort! Blir nog superbra med färgkombinationen rött, vitt och blått.
Hoppas ni tillfrisknar snart!
Kram
Maria

Vardagligating sa...

Åh vad fint det blir!!! Vilken lyxig lekstuga barnen får. Jacob får krya på sig nu, stackarn!

Kram

Susanna sa...

Den blir ju alldeles ljuvlig!!! När får man komma på fika ;D

Ser framemot fler bilder!

Kram, Susanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...