tisdag 8 juni 2010

Vi har en lekstuga!

Saga undrar om jag kommer snart.
Jippie, vi har en ny lekstuga!
Äntligen har vi en ny lekstuga till barnen. Jag vet inte vem som är gladast barnen eller mamman i Villa Nordåker...
Den är så stor och fin, nästan 3 meter till nock.
Nu ska det inhandlas färg så att den kan målas och sen ska det läggas takpapp och invändigt ska vi lägga en plastmatta, allra helst en rutig. Sen ska det pimpas med gardiner, tavlor alt florabilder och hyllor, det ska göras land utanför, Saga har önskat ett jordgubbsland, få se om vi hinner. Min Inredningshjärna snurrar i alla fall för fullt.
Jag och barnen hade en liten inflyttningsfest i eftermiddags med saft, kex och kaffe.
Kramar/Malin
We have a new playhouse. I don´t know how is happiest the mother or the children in the family?! The playhouse is not ready yet, I must paint it first, but the children can´t wait to play, they had a teeparty today.

10 kommentarer:

Noamaja sa...

Gulligt och så roligt! Kan ni ha den som gäststuga också?

Nu skall jag vattna i min stackars trädgårdstäppa!

Kram,
A

Enkelt sagt sa...

Ser fantastiskt fin ut! Skönt att ni hann få ihop den. Ska bli spännande att få se den på riktigt. Förstår att det känns kul att pyssla och piffa med den!
Kram Sofie

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Söt och annorlunda stuga. Ska bli jätteskoj att se det färdiga inredningsresultatet!

Ha en fin dag!
Kram Milla

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Den är ju såå fin! Kul att se den färdig utvändigt såväl som invändigt!
Kram
Maria

Susanna sa...

UNDERBART fint!!! Så roligt för både mor och dotter :)

Kram, Susanna

(Ser framemot fler bilder!)

Vardagligating sa...

Oj vad fin! Vem har byggt den? Kommer själv ihåg hur roligt det var att fixa och greja i lekstugan när man var liten.

Kram

Jen sa...

Ja, visst är det mysigt med lekstugor. Jag håller på för fullt med att inreda vår lekstuga/koja just nu, det känns så mysigt, och jag önskar då och då att jag var barn på nytt. Men även en mamma kan ju njuta av lek i en lekstuga tillsammans med sina skatter.

Ha det gott! Kram Jen

Ett hem på landet sa...

Men va fin modell, har ni byggt den själva eller var kan man köpa en sådan fin lekstuga???
KRAM

Trasdockan sa...

Kikar in! det var den gulligaste lekstuga jag sett på länge! Den kommer att uppskattas!

Anonym sa...

Hej

Jag undrar vart ni har köpt er fina lekstuga?

Med vänlig hälsning Monika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...