onsdag 10 februari 2010

Stolsdynor

Hej på er!
Vad fort veckan går, redan onsdag kväll. Imorgon ska Saga på simskola Det är sista gången gången för denna gången, det är ganska skönt, det har varit lite stressigt på torsdagarna. Simskolan börjar redan 16.15 så efter jobbet är det bara att åka hem, ge barnen mellis, dricka några koppar kaffe, packa badkläder och sen åka via jobbet och lämna Jacob hos maken.
Jag lyckades faktiskt sy idag, det blev två stolsdynor till våra barstolar i köket. Tyget hade jag hemma och det kommer från början från Stoff & Stil. Som vanligt när jag ska sy med barnen hemma så vill Jacob sitta i mitt knä och hjälpa till. Han tycker det är kul att trycka på knappen när man ska backa. Jag är inte riktigt nöjd med dem men de få duga så länge. När lilleman somnat (han ligger just nu i min famn) så ska jag fylla på dynorna med lite med fyllning, i detta fallet bordsfilt. "Man tager vad man haver"

10 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Snyggt tyg! Gillar stolarna också! Vi ska ha likadana fast "normal" modell, inte barstol :-)

Noamaja sa...

Trevliga dynor! Ja men det är precis en sån gungsoffa jag vill ha egentligen! Har bloggat om det tidigare, sååå fint!

Kram,
A

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Söta dynor du gjort! Känner igen mig i att ha en liten som älskar att sitta i knät när symaskinen går varm, ha, ha... Saker och ting går då inte så fort.
Kram
Maria

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad snygga de blev. Enkla och stilrena...
Kram/ Anna

Susanna sa...

Så det var det du började sy :) Snyggt och stilrent. Hur blev det med monstren?

Ha en bra dag!

Villa Nordåker sa...

Susanna: det har inte blivit några monster ännu. Jag ville sy dessa dynor först.

Vardagligating sa...

Vad duktig och pysslig du är! Fina stolsdynor.

Kram

Anonym sa...

Så pysslig du är! Gillar tyget!
Kram!

Enkelt sagt sa...

Fina!
Sofie

Marie sa...

Hej igen!

Kom just på att jag försökte skriva en kommentar om dina fina stolsdynor här om dagen men att det inte fungerade, vet inte varför det krånglar ibland.

Kram Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...