tisdag 11 januari 2011

Tisdagstema:djur i inredningen

Mina fina änglapålle, som M med bloggen Jordgubbar med mjölk tillverkar och säljer.
Jacob har en gammal skolplansch med "lövskogens fåglar" i sitt rum.
Den här lilla söta tavlan med kattungar har Saga själv köpt på loppis för några kronor.

Hej på er!

Veckan tisdagstema i Fabriken är djur i inredningen. Jag konstaterade att det finns inte så många djur i min inredning om man inte räknar med vår hund Alfons, dammråttorna och silverfiskarna *ler* Jag är i alla fall glad att jag inte är gift med en jägare (visserligen har min manjägarexamen men har inte jagat på flera år och aldrig skjutit något)som skulle vilja ha sina troféer på väggarna, jag gillar inte horn på väggen och inte uppstoppade djur för den delen heller. Då hade han fått göra i ordning ett rum i källaren och hänga dem där istället.

För fler temainlägg klicka här.

Det har gått hyfsat bra att återgå till vardagen igen, både jag och barnen har varit trötta och haft lätt huvudvärk, deras beror nog på sömnbrist min är nog att kaffet i automaten på jobbet inte innehåller lika mycket koffein. Jag hoppas det känns lättare för dem att stiga upp imorgon.

Kram/Malin

8 kommentarer:

Therese sa...

Haha, jag är precis tvärtom... letar efter horn att sätta på väggen:)

Den hästen är verkligen fin, ska nog ta och investera i en tror jag:)

Ha det gott, kram Therese

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Har också jag den fina hästen, jättefin! Kul att barnen vill följa med på loppisrundor, ska försöka ta med stora tjejen under våren...
Hoppas det är bra med dig!
Kram
Maria

Noamaja sa...

Vilket fint loppisfynd Saga gjort! Jag tycker att det är fint med horn på väggen, speciellt om man här högt i tak men de får gärna vara gamla då... Pappa jagar o jag här lite svårt att få ihop det där med naturupplevelse och jakt men det är väl något "back to basic-tänk" kanske...

Tack för kommentaren, jag gjorde en ny heder helt enkelt. Blir nog en ny i veckan framöver, fniss.

Ha det bra!
A

Noamaja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Noamaja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Noamaja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej så vackert hem du har
Kram Tina

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej Malin!

Jag vinkar gärna lite extra till dig också *vink vink* ;-)
Men när jag skrev inlägget hos mig så menade jag en barndomskompis till mig som jag inte hade en aning om ens visste att jag bloggade. Vi gick lekis till 6:an tillsammans och sedan pluggade vi ett år efter gymnasiet. Sedan dess har hon bott i Eskilstuna och vi har sporadisk kontakt. Så det var den Malin som jag vinkade lite extra till :-). Men jag blev jätteglad för din hälsning också.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...